Nicolas Cage i forhandlinger om at spille sig selv i skør meta-film

Nicolas Cage i forhandlinger om at spille sig selv i skør meta-film
Nicolas Cage i 'Wild at Heart'.

Nicolas Cage har efterhånden haft alle de roller, man kunne tænke sig – fra flammende skelet på motorcykel i antihelte-filmen ‘Ghost Rider’ til hævntørstig skovhugger i kultfilmen ‘Mandy‘ og manuskriptforfatteren Charlie Kaufman og hans fiktive tvilling i mesterstykket ‘Adaptation’. Men nu er den meme-venlige skuespiller på tale til den ultimative rolle – nemlig som sig selv.

Ifølge The Hollywood Reporter er Cage i gang med forhandlinger til at spille hovedrollen i den skøre meta-film ‘The Unbearable Weight of Massive Talent’, der er en fiktiv udgave af skuespillerens eget liv.

Ifølge THR er Cage i filmen på jagt efter en rolle i en ny Tarantino-film (et ønske den virkelige Cage altid har været udtalt om). Samtidig har han et dårligt forhold til sin datter og bliver hjemsøgt af sin 1990’er dobbeltgænger, der kritiserer nutidens Cage for dårlige rollevalg og en falmende stjerne i bedste ‘Birdman’-stil.

Filmen tager en skør drejning, idet skuespilleren bliver involveret med en hemmelighedsfuld milliardær, som Cage forsøger at sælge et manuskript og dermed redde sin blødende økonomi, Men snart viser det sig, at milliardæren i virkeligheden er en narkobaron. CIA får nys om Cages forbindelse og hyrer ham til at samle efterretninger om narkobaronen, der har kidnappet datteren til en mexicansk politimand.

Ifølge Indiewire har Cages repræsentanter udtalt, at ovenstående synopsis mestendels er korrekt, men at Cages rolle er »anderledes«.

‘The Unbearable Weight of Massive Talent’ er skrevet af Tom Gormican og Kevin Etten, og førstnævnte skal instruere. Gormican har tidligere stået bag ‘That Awkward Moment’ med Zac Efron, Michael B. Jordan og Miles Teller.

Ifølge Hollywood Reporter sendte Gormican og Etten personligt manuskriptet til Cage og bønfaldt ham om at medvirke, i hvad de beskriver som en hyldest snarere end en latterliggørelse. Filmen er således en homage til skuespillerens karriere med referencer til blandt andet ‘Face/Off’, ‘Leaving Las Vegas’, ‘Gone in 60 Seconds’ og selvfølgelig ‘Adaptation’.

Læs også: De skelsættende #MeToo-events, vi alle snakkede om – og hvad de betyder i dag

Sponsoreret indhold
Sponsoreret indhold
Sponsoreret indhold
Sponsoreret indhold