The Raveonettes – b-sider, rariteter plus det løse
»Det er saftsuseme en introvert start på koncerten«, hviskede min sidemand mig i øret i begyndelsen af tredje nummer, ’Black/White’. Det udsagn kunne den gode mand have ret i. Aftenens tre første numre, ovennævnte samt de to foregående, ’Here Comes the End’ og ’Young and Beautiful’, er nemlig alle at finde på den digitale ep ‘Beauty Dies’, som det, at dømme ud fra manglen på reaktioner, ikke lod til, at størstedelen af den fyldte Store Vega-sal var bekendt med.
Resten af koncerten fortsatte Sune og Sharin med at fodre publikum med en god portion b-sider og rariteter plus løst og fast fra det efterhånden omfangsrige bagkatalog, mens både singler og numrene fra det seneste album ‘Observator’ blev totalt forbigået denne aften. Ja, man kan sgu ikke klandre dem for at lefle for deres publikum, men duoen var nu ganske udmærket selskab alligevel. For selv når Sune Wagner hiver de mindre velkendte numre op af hatten, er de nemlig stadig ret glimrende, og har man som undertegnede overværet mange af gruppens tidligere koncerter, var det interessant med den lidt alternative setliste.
Læs også: Sune Wagner: Fem numre jeg elsker at spille live
I den herlige ‘Breaking Into Cars’ blev bubblegum-speederen trykket i bund, den langsommere ‘Expelled From Love’ var allerhelvedes sexet i al sin flossede enkelthed, mens de gamle b-sider ‘Deamon’s Fire’ og ‘Evil L.A. Girls’ fik støjkedlerne til at trykkoge, inden The Raveonettes afsluttede settet med den pulserende ‘You Say You Lie’.
De fire afsluttende ekstranumre var alle hentet fra Sune og Sharins førstfødte, dogme-minialbummet ‘Whip It On’. ‘Bowels of the Beast’ var tung i røven på allerfornemste vis og udfoldede sig langsomt men sikkert, som et ondt hvæsende støjmonster, mens duoen afslutningsvis i knaldperlen ‘Cops On Our Tail’ lukkede ballet ved gentagende at synge »fuck you«. En afslutning, der gav rigtig god mening i forhold til The Raveonettes’ attitude denne aften.