Sarah Blasko

Australske Sarah Blaskos street credibility ser ud til at være i orden på papiret. På sit tredje album ‘As Day Follows Night’ har den australske sangerinde hyret sveske Björn Yttling (kendt fra de svenske indieyndlinge Peter Bjorn and John) til at tage plads i producerstolen. Desværre er det resulteret i en jævnt kedelig affære med få ophidsende øjeblikke. Sarah Blaskos musikalske udtryk betræder nogle af de samme territorier som kvindelige kolleger som Feist og Cat Power. Men ‘il forskel fra disse når Blaskos sange sjældent at bevæge sig udover det forudsigelige.

Teksterne kredser om ulykkelig kærlighed, kvindelig uafhængighed og rastløshedens væsen, men desværre ender det for det meste i navlepilleri og lommefilosofi, som kunne være forfattet af enhver efterskolepige med lidt ondt i livet. Værst står det til på den kedsommelige ”Is This Baby Yours?’, som tematiserer ufrivillig graviditet på temmelig banal vis. Lidt bedre går det på ‘We Won’t Run’, som formår at være lidt mere vedkommende og besidde lidt af den kant, som det meste af pladen i høj grad mangler. Den fint orkestrerede ‘Lost and Defeated’ lyser også op i mørket med sit klimprende klaver, sine skurrende violiner og sin sløve basgang. Disse undtagelser dog ikke ved, at ‘As Day Follows Night’ mestendels er cirka lige så spændende som en to dage gammel madpakke.

Sarah Blasko. 'As Day Follows Night'. Album. Universal.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af