Kadie Elder savnede kant

Kadie Elder savnede kant
Foto: Lucas Adler

Med risiko for at overfortolke, så kunne man drage paralleller mellem bandets electropop og forsanger Anders Rasks forvirring omkring de flasker asti, som han fik kaldt champagne, da han og bandkolleger delte ud til publikum for at fejre deres debutudgivelse. For mens intentionerne var gode, og energien boblede på Café-scenen, så savnede musikken noget af genrens nødvendige kant og kompleksitet.

Rasks transformation fra folkmusiker til styrmand af et frembrusende elektronisk-funderet band er prisværdig og langt hen ad vejen fuldt forståelig. For hans vekslen mellem melankolsk vokal og følt falset passer godt til bandets pulserende sange, der live i Musikhuset blev tildelt fine detaljer fra tommeslagerens kantslag og guitarfingerspillet.

Læs live-anmeldelse: Synd & Skam på Spot Festival

Alligevel ender man som publikum med at savne at blive udfordret eller forkælet mere. For mens Kadie Elder til tider minde om danske kolleger som When Saints Go Machine og Asbjørn, så formår de ikke førstnævntes kompleksitet i hverken vokal eller produktion eller sidstnævntes melodiske tæft.

Måske er det et spørgsmål om, at der skal føjes flere sange til bagkataloget, for Kadie Elder beviste med singlen ‘Simple Guy’, at de absolut kan skrive fængende og kontant electropop med et hook, der fik én til at nynne »I am a simple guy« længe efter koncerten. Og at de tilføjede et fedt synth-drop og lavede mini-rave på scenen gjorde kun nummeret bedre.

Så hvem ved, måske tager bandet champagne med næste gang? Både i flaskerne og ud af højtalerne.

Koncert. Café-scenen, Spot Festival.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af