The Mountains

Med titler som ’When Artboy Meets Artgirl’ var Moi Caprices sarte indiepop i nærmest komisk grad skræddersyet til 00’ernes følsomme Barometer-fans, men med sit nye projekt rækker Michael Møller ud efter en væsentlig bredere målgruppe. Møller går nemlig fra indadvendt til udadvendt med popsatsningen The Mountains – et samarbejde med Nordsø-brødrene, de to flittige popsnedkere der også er en del af The William Blakes og producerer i både ind- og udland.

Allerede fra allerførste anslag på åbningsnummeret ’The Mountains’ er der dømt store armbevægelser og filmiske strygere. Storladen pop der kunne vinde Melodi Grand Prix eller være hooks i en Diddy-video, hvor han eventuelt lander på taget af en dyr bygning i helikopter.

Læs også: The Mountains til Spot Festival

Der er en tiltalende eufori over de bedste numre på albummet, som egentlig klæder Michael Møllers vokal mindst lige så godt som det melankolske univers, man forbinder den med, både fra Moi Caprice og det ambitøse soloprojekt hvor han over 31 sange bearbejdede et forlist kærlighedsforhold.

Den smagfulde elektroniske produktionen er glat og strømlinet og formår at løfte selv de svagere sange på pladen, som der er nogle stykker af – ’Between Two Fires’ er eksempelvis et lettere famlende bekendtskab. Men samlet set er det bare at lette på hatten for Møller og hans nye bands ambitiøse genreskift, som har resulteret i en velklingende popplade, der giver luft under vingerne.

Her skulle der være tredjeparts-indhold, men du kan ikke se detDet er ikke tilgængeligt, da det kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.
The Mountains. 'The Mountains, The Valleys, The Lakes'. Album. Parlophone/Warner.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af