The Thrills
Dublin-bandet, der brød lydmuren og landede pladask på hitlisterne i 2003 med deres californiske og drømmende americana i form af debuten ‘So Much For The City’ og den efterfølgende ‘Let’s Bottle Bohemia’, har på deres nye udspil valgt at trække teltpælene op og forlade det solbeskinnede LA til fordel for et skummelt, og efter sigende meget farligt industriområde i den canadiske by Vancouver.
Her har de med hjælp fra deres sædvanlige producer Tony Hoffer skabt et album, der tekstmæssigt kræser om den svære teenagetid, med dertilhørende smerte, rastløshed og uskyld.
Musikalsk befinder vi os stadig i den klokkeklare 60’er pop/rock med iørefaldende vokalharmonier, masser af lirede spidsfindigheder på instrumentfronten og klæbrige og catchy melodier. Men bandet er tydeligvis blevet ældre, på trods af albummets tema. Det er nemlig som om vi kommer tættere på. Det hele bliver mere personligt, eftertænksomt og ja, ærligt.
Specielt singlen ‘Nothing Change Around Here’, nummeret ‘No More Empty Words’ og den optimistiske afrunder ‘There’s Joy To Be Found’ er ganske dejlige bekendtskaber på et album, der præsenterer et band, der vanen tro emmer af spilleglæde.
Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor originalt det er at lave et album, der er dedikeret til teenagelivet, men det er jo nu engang noget vi alle kan relatere til og så gør det jo ikke så meget, når det hele er bundet op af gode vibes og melodier.