Camille Jones
I 2000 slog Camille Jones igennem med radiohittet ‘Nothing Comes From Nothing’, en titel mindre lødige sjæle sarkastisk brugte som overskrift på den danske sangerindes output. Det blev der imidlertid lavet om på, da hun i 2004 fik et endnu større hit herhjemme iført nye, elektronisk ekstravagante gevandter på singlen ‘The Creeps’, der i remixudgaver indtog både England og USA i årene efter.
Med denne nyvundne medvind i ryggen udsender Camille Jones sit nye, tredje album, ‘Barking Up the Wrong Tree’, hvor hun rendyrker den kluborienterede stil. De to første numre ‘Shotgun’ og ‘Difficult Guys’ brillerer med knivskarpe, elektroniske produktioner eksekveret med røvrystende konsekvens. Og netop den stramt styrede økonomiske sans, hvormed de studietekniske finesser vælges ud, er albummets største aktiv.
For ganske vist undgår den minimalisme-dyrkende stil ikke undervejs at strejfe det (ufrivilligt) monotone, men ikke desto mindre fungerer albummet udmærket som brugsmusik til en glad aften i byen, hvor traditionel sangskrivning og følsomme tekster må vige pladsen for skarpskåren, kropslig appel.