Maria Timm
Det legesyge og eksperimenterende bliver i den grad dyrket på danske Maria Timms debutalbum ‘The Plan’, og Timms slægtskab med ligeledes århusianske Marybell Katastrophy, som hun også er medlem af, er tydeligt. Nogle gange bliver basspillende Timms nysgerrighed og fantasifuldhed dog lidt for overvældende og virker næsten for konstrueret. Især når Timms vokal, som ikke er jordens mest spændende, bliver en anelse skabet.
Det debuterende band henter sine points andre steder. Arrangementerne og instrumenteringen i Timms legesyge electropop er opfindsom og mange steder cool ad helvede til. Faktisk er ‘The Plan’ et rigtigt fint album med mange rigtig gode popsange, og et projekt man kun kan respektere. Principielt er nysgerrighed og eksperimenteren med lyd og musik også både spændende og modigt, men det er faktisk ikke her, at Maria Timms største force ligger.
Det tidligere medlem af The Broken Beats har med en overraskende poppet lethed fået skabt et debutalbum, som er proppet med et virvar af effekter – og dog stadig domineres af lethed. Ganske vist kunne man godt have undværet skæringen ‘Bread’, men til gengæld er skæringerne ‘One Beat’ og ‘Here Comes the Train’ to af albummets absolut bedste. Her har Timm & co. skåret lidt ned på effekterne, og det klæder dem egentlig meget godt.