Efter flere rapporter om, at det ventede rollespil ‘Dragon Age 4’ ville inkludere multiplayer, har udvikler BioWare nu tilsyneladende lavet en u-vending af de helt store.
Ifølge Bloomberg har EA, som udgiver ‘Dragon Age’, flået det sociale aspekt ud af spillet, efter de led et massivt nederlag med deres multiplayer-actionspil ‘Anthem’, der floppede fælt.
Ifølge rapporten startede planerne for det næste ‘Dragon Age’ tilbage i 2015, men blev derefter gentænkt i 2017, hvor det sociale aspekt skulle inkorporeres for at sikre en større omsætning.
Med multiplayer ville spillet nemlig få en længere levetid og flere muligheder for salg af ekstra indhold, hvilket har været et yndet træk for spiludviklere, men samtidig voldsomt kritiseret og forhadt af forbrugerne.
Men nu er EA altså kommet på andre tanker. Det skyldes ikke mindst, at ‘Anthem’, som EA havde satset stort på, har været en fiasko lige siden spillets lancering.
Der var ellers planer om at genstarte spillet, men det stod åbenbart så grelt til, at resterne ikke var til at redde.
Samtidig klarede ‘Jedi Fallen Order’, et ‘Star Wars’-actionspil som EA udgav sidste år uden multiplayer, sig overraskende godt i handlen.
Der er endnu ingen fast udgivelsesdato på det næste ‘Dragon Age’, men det forventes ude inden april 2022 – så der er god grund til at regne med en større afsløring af spillets indhold senere i år.