Ny data viser, at The New York Times har overraskende stor succes med at skaffe nye abonnenter – bare ikke til nyheder.
Ifølge Kotaku har forbruget af avisens nyhedstof blandt The New York Times’ været relativt stabilt siden 2020, imens tiden brugt på mediets spil er steget markant. Og de senest tal viser, at der nu bliver gamet flere minutter, end der bliver læst nyheder.
The New York Times is now a gaming company on the basis of customer time spent
(From ValueAct, Data estimated by Yipit, Source: https://t.co/hdSkS5oF25) pic.twitter.com/vEfickAyup
— Matthew Ball (@ballmatthew) March 31, 2024
Det virker måske pudsigt, at en avis som The New York Times investerer i spil, men det har de gjort siden 2014, og mobilspil har hjulpet avisen med at forblive økonomisk bæredygtig, mens mange nyhedsmedier har været udfordret eller drejet nøglen om.
Det uden tvivl mest populære spil er ordgættespillet Wordle, som avisen erhvervede sig i 2022. Wordle er siden da blevet spillet 4,8 milliarder gange og har fået enorm omtale på de sociale medier.
The New York Times fastholder, at de lægger vægt på at anskaffe sig menneskekuraterede spil, der ikke skal være vanedannende som sociale medier, men i stedet fungere som et pusterum, hvor brugerne kan få en kort pause fra en travl hverdag.