Deadmau5 – elektronisk massepsykose
Så var der endelig salve til det åbne sår i Roskildes elektroniske program. Canadiske Joel Zimmermans, aka DeadMau5, virkefelt strækker sig ud i techno, house, trance, pop og electro, og med en bredtfavnende nattefest kurerede den teknologigale mirakelmus folkets elektroniske abstinenser.
Det er ikke kun musikken, der er i centrum, når Deadmau5 holder hof. Sansernes bombarderes hidsigt gennem lys og visuals og udarter sig til højteknologiske orgier, hvor konventionelle grænser trampes ned i totaloplevelser og euforisk dans. Allerede få minutter inde i nattens sene koncert forførte Deadmau5 publikum med pågående maskingeværssalver af hårde beats og et suggestivt lysshow, der flænsede himlen op og hævede publikum væk fra mudderets våde realiteter og ind i glowstick heaven.
Canadieren pressede det yderste ud af Oranges højtaleranlæg. Med en meget kontant og poppet koncert, hvor det hidsigt skiftende lydbillede både blev tapetseret med rungende dubstep, deciderede popnumre, hvor Sofi og danske Medina deltog, og kindheste af tung techno, sendte han publikum ind i en dampende elektronisk massepsykose og fik samtidig understreget, at Orange sagtens kan omdannes til en elektronisk klub.
Roskilde Festival: Se hele vores dækning