Mother Lewinsky – energisk strengeleg

Det er i sig selv en imponerende bedrift, at der et kvarter inde i Mother Lewiskys koncert var der noget nær 20 strengeinstrumenter på scenen, da et strygerensemble til stor jubel fra publikum blev hentet ind på scenen for at assistere bandet et enkelt nummer.

Imponerende er det også, hvordan det danske band har formået at eksperimentere med genre og instrumenter for at skabe deres egen lyd, der er en spændende bastard mellem alternativ rock og klassiske instrumenter. De indtog scenen med en smittende energi og fik fra første nummer publikum med på deres lyd, der er rockende i sit overordnede udtryk, men suppleres af to violinister og en cello, hvilket giver det et pudsigt twist.

Læs også: Street Style: God stil på campingområdet

Under både de tempofyldte numre og de lidt mere melankolske melodier fungerede kombinationen af strengeinstrumenter godt – og suppleret med forsanger Marc Facchini-Madsens både stærke og til tider desperate vokal leverede Mother Lewinsky en solid præstation, der tegner lovende for det forholdsvis nye bands fremtid.

Der var dog enkelte skønhedspletter. Harmonierne sad ikke altid lige i skabet, og efterhånden som koncerten skred frem, blev det meget insisterende violinspil en smule enerverende. Små ting, der ikke ændrer på en solid og festlig koncert.

Koncert. Roskilde Festival, Pavilion Junior.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af