Slowolf – for mange gæster forpurrer festen
Produceren Andreas Asingh spænder buen vidt og inkorporerer et hav af komponenter i sit musikalske virke. Fredag eftermiddag spillede han Apollo op til fest med et set, der hovedsageligt stod i hiphoppens tegn. Et internationalt blandet hold gæsterappere stod klar til at agere stødpude for bagmandens skærende, bumlede beats, der væltede som kolbøtter ud fra scenekanten.
Asingh startede sit set solo – placeret mikrofonløs bag sin mikserpult – hvor han diverterede med muterede versioner af numre fra Rick Ross, Future, Mø og Rihanna. Sidstnævntes ’Diamonds’ blev i Asinghs hænder forvredet, så den amerikanske popprinsesse skiftede køn med forbløffende lethed.
Slowolf fik ligeledes interessante ting ud af at pille ved Mø, men lige som man var fanget ind af et remix-set, hvor remix-offerets navn på anskuelig vis blev præsenteret på bagskærmen, skiftede showet karakter.
For resten blev vi serveret for blandt andet Wil Cousin og en højenergisk Dream McLean – efter eget udsagn fløjet ind fra England – iført spraglet Schmeichel-trøje. McLean fik lov at levere to numre alene, men ellers var der flittig udskiftning, hvilket gav en lettere hysterisk stemning på scenen, der ikke helt blev kommunikeret ud til publikum, eftersom det havde krævet lidt større fokus og lidt mindre forhippelse på at ryste posen.
Man blev derfor efterladt med en lidt halvbagt fornemmelse – samt lidt for sukrede og formularagtige omkvæd, der skulle søde de hårde raps op – alt imens lyserøde balloner blev kastet ud til publikum.
Se alle vores anmeldelser fra Roskilde Festival HER.