Natalie Prass: Her er soundtracket til mit liv

Motown og klassisk soul-fyldt musik betyder alt for Nashville-musikeren, der den 9. marts varmer op for Ryan Adams i Falconer Salen.
Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

Det første album der betød noget
Diana Ross & the Supremes ‘Greatest Hits’ (1967)

»Jeg er vokset op med Motown takket være min far, og det var det første album, jeg købte. Da jeg senere lavede en time capsule, hvor man begraver nogle ting fra sit liv,  lagde jeg cd’en i den, men det gik hurtigt op for mig, hvad jeg havde gjort, så jeg var nødt til at gå ud og grave den op igen. Jeg har stadig cd’en«.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

Fik mig til at ville være musiker
Indigo Girls ‘Rites of Passage’ (1992)

»Det var mit yndlingsalbum i 4. og 5. klasse. Det gjorde stort indtryk at se de her kvinder, der skrev deres egne sange og spillede guitar og sang. Jeg var vokset op med kvinder, der kun var sangere – Motown, Phil Spector-ting og så videre. Indigo Girls fik mig til at indse, at jeg også kunne gøre det«.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

Mit teenagesoundtrack
Stevie Wonder ‘Songs in the Key of Life’ (1976)

»Jeg citerede sangen ‘Sir Duke’ i vores årsbog i highschool. Hver eneste sang er fantastisk – produktionen, musikerne, sangene – jeg var besat af det album. Hver gang, jeg lyttede, var der noget nyt. Det er en rejse, og han tog mange musikalske chancer. ‘Summer Soft’ er stadig en af mine yndlingssange«.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

Et musikalske vendepunkt
Dionne Warwick ‘Presenting Dionne Warwick’ (1963)

»Jeg fik det af min far, da jeg fik min første pladespiller som 13-14-årig, og det ændrede fuldstændig mit musikalske øre. Især Burt Bacharachs sangskrivning og Warwicks vokalpræstation. Hendes kontrol og måde at synge på ramte et eller andet i mig. Jeg vidste, at jeg ville gå i samme retning, og jeg lytter stadig til albummet i dag«.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

En stor inspirationskilde
Gal Costa ‘Gal Costa’ (1969)

»Det album betyder meget for mig, og det står lidt som et mål for mig at skabe noget lignende. Jeg elsker mange gamle brasilianske album, eller egentlig bare når en smuk vokal ligger højt i mixet, og alt muligt andet foregår nedenunder. Den inspirerede os blandt andet til strygerne på ‘Violently’ (fra debutalbummet, red.)«.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

Ville ønske jeg havde lavet
Bobby Brown ‘Don’t Be Cruel’ (1988)

»Jeg elsker det album. Jeg har det på kassettebånd. Det er det ultimative at gøre rent til og det perfekte, sjove 90’er-r’n’b-album. Sangene er virkelig gode, selv om produktionen er ret goofy. Jeg vil rigtigt gerne selv lave et album, der er sjovt, og som man bare kan gøre rent til og være glad«.

Natalie Prass varmer op for Ryan Adams i Falconer Salen den 9. marts. 

Læs anmeldelse: Natalie Prass ‘Natalie Prass’

Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af