FKA Twigs gjorde alt rigtigt på NorthSide, men led under ringe lyd
Iført et outfit, der ville have gjort en ung Madonna misundelig, bestående af tætsiddende, gennemsigtig hvid lingeri og en hekseagtig glinsende grøn kutte, entrerede Tahliah Barnett scenen på det perfekte tidspunkt lige omkring tusmørkets frembrud.
Noget mindre perfekt var det, at hun blev nødt til at gentage sin entré, da det simpelthen blev for kikset at stå på scenen med ryggen til publikum, mens lydmændene febrilsk prøvede at få bandets drum-pads til at fungere.
Oven på en ærgerlig start lagde FKA Twigs til gengæld blændende fra med den tindrende smukke, nærmest gospel-agtige ‘Closer’, hvor hun ramte allerhøjeste oktaver i et leje, så kuldegysningerne og gåsehuden indfandt sig sig øjeblikkeligt.
Desværre var lydmændene ikke færdige med at indtage en negativ hovedrolle i koncerten. Når de minimale beats og den gungrende dybe bas – som der jo immervæk er en del af i FKA Twigs-universet – dominerede, kunne man tydelig høre en enerverende skratten i højre højtalertårn. Cirka halvdelen af koncerten var gået, før det blev elimineret, men så havde den desværre også nået at ødelægge publikums koncentration om den smukke og avancerede musik så meget, at den samlede oplevelse blev skændet.
Barnett gjorde ellers alt rigtigt. Hun sang, så englene må have holdt vejret, dansede mystisk og æggende, og gjorde det på trods af de tekniske vanskeligheder så godt, at man på flere af numrene fra ‘EP2’ alligevel stod og faldt helt ind i sig selv, og følte sig i sin egen verden med kun Barnett og hendes musik.
Men, når man hyrer et navn, hvor de mikroskopiske detaljer i musikken er så vigtige, som hos FKA Twigs, så går det bare ikke at levere så ringe lyd.
Læs også: Video: FKA Twigs føder et kuld af dansere i vanvittig musikvideo