6lack stod for en lunken r’n’b-seance på Roskilde Festival
6lack forsøgte forgæves at skrue følelser sammen med fest på Apollo.
Den unge sanger er en del af en større bølge af r’n’b-sangere med hiphopundertoner, der er kommet frem i kølvandet på Drake og The Weeknds megasucces. Faktisk kommer han fra trappens hjemby Atlanta, så den rowdy hiphop er i hans blod.
Men på Roskilde Festival kunne han aldrig forene trap og r’n’b. Og det var mest hans egen skyld.
For opvarmnings-dj’en fik fyret gevaldigt op for turn up-forventningerne med trap-bangers af alle fra Lil Pump (’Eskeetit’) til ASAP Ferg (’Plain Jane’). Selv en tribute til nyligt afdøde XXXTentacion blev der plads til.
Så sluttede han seancen med en mærkelig trommesolo (ja, dj’en lavede en trommesolo), og derefter kom 6lack på med en række bløde r’n’b-sange. Der var ikke så meget turn up: I stedet skruede sangeren op for følelserne.
Det fungerede fint nok på stærke sange som de køligt aggressive ballader ’That Far’ og ’Free’ og den euforiske afslutter ’Prblms’. Stedvis blev det decideret festligt som på den trappede ’Rules’.
Men der var ikke meget interaktion med publikum. 6lack forblev anonym, og mens solen kiggede frem for første gang siden onsdag, mistede dele af publikum tydeligvis interessen. Det tyndede lidt ud, og folk fokusere på deres drinks.
6lack gjorde ikke meget for at vende stemningen. Han spillede solidt, men mistede momentum, da trommeslageren druknede Future-remixet ’Ex Calling’ fuldstændig. 6lack varmede bogstaveligt op i løbet af koncerten og endte også med at smide blusen. Men tæt på kogende blev det aldrig: Det her var en lunken koncert.
Oversigt: Her er alle vores anmeldelser fra Roskilde Festival