Stefflon Don var mere solid end sublim på Roskilde Festival
Vokalen var fejlfri, danserne var koreograferet til perfektion, og alligevel var det som om, der var noget, der manglede, da Stefflon Don indtog Apollo.
For selv om London-rapperen mestrede alle de nødvendige trin i sin optræden, var publikum ikke helt med. Hun spillede sangene, så det føltes som om, de var store hits. Men man kunne mærke, at hendes numre var mere solide end sublime. Og at briten ikke helt formåede at fange tilskuerens hjerte.
Men det var ikke indsatsen, der manglede. På et tidspunkt knipsede Stefflon Don, og alle hendes fire dansere faldt til hver sin side. Storhittet ’16 Shots’ blev opført med nærmest filmisk voldsomhed: Hvem vil ikke gå grassat til en sang, der handler om, at ingen må røre din mor? Samtidig så rapperen for vild ud – det kan ikke siges anderledes – med samme blanding af sorte hotpants og rød bodystocking som danserne.
Derudover satte hendes remixes af ’Bum Bum Tam Tam’, ’Lethal Bizzles ’Wobble’ og featuret på Popaliks ’Cho’ godt og grundigt gang i publikum. Og ja, ’Envy Us’ lød fantastisk på Apollos voldsomme anlæg.
Men der manglede noget. Stefflon Dons blanding af dancehall og hiphop var en stærk cocktail, men man savnede krydderi. Hun sang, rappede, gestikulerede og twerkede, men reaktionerne var forbeholdne.
Så ja, det var gennemført og sublimt orkestreret. Men det ramte ikke rigtig menneskerne foran Apollo. Det var som at se et ambitiøst, men lidt mekanisk Orange-show leveret til et langt mindre publikum end opsætningen sigtede mod.
Oversigt: Her er alle vores anmeldelser fra Roskilde Festival