Mendoza – hårdtpumpet eurodance-angreb
Musikken i 90’erne bød på mange charmerende skråplaner. Eurodance-feberen, stramt iscenesat teenpop og skinger chipmunk-vokal var nogle af dem. Da Mendoza indtog scenen i Tivolis radiobiler lørdag aften, var disse skråplaner både hendes force og hendes fald.
Sandra Mendoza indtog i fuld krigsmaling angrebsklart og stilsikkert de aparte rammer, og omdannede fra første hamrende beat den lille legeplads til en dunkel technoklub. Det stramme program levnede hverken tid til smalltalk eller forspil, så koncerten kørte direkte på med en benhård bas, der på intet tidspunkt havde højt nok til loftet.
Den ene klubbasker overtog den næste i et stressende højt tempo, mens den unge diva marchede i takt til euro-poppede Daze-synths og lagerhalsbas leveret af det intenst skulende Treefight for Sunlight-medlem Niels Kirk bag pulten. Begge stirrede de hypnotiserende hen over hovedet på publikum, og kom desværre kun rigtigt til live i små glimt mellem numrene.
Læs anmeldelse: Blaue Blume til Offspring Festival
Højdepunktet var det stærke pophit ’Love Druggie’, som med den rette mængde energisk 4/4-bas og 90’er-keyboard for alvor satte gang i publikum. Tracket efterfulgtes af en lovende, kommende single, der blev kørt igennem med klub-kyndighed og kølig attitude.
Hele settet balancerede på en hårfin grænse af stilsikker retro-rave og et hårdtpumpet angreb af tam eurodance. Mendoza formåede at klemme lidt stærk stemme ind bag de skingre vokallag, men desværre nåede hun i det stressende set aldrig helt at komme ud af sin stramt iscenesatte klubdiva-skal.