I 2016 debuterede The Daniels med den vidunderligt bizarre ’Swiss Army Man’, hvor Paul Dano var strandet på en øde ø og brugte Daniel Radcliffes pruttende lig som vandscooter og hans erigerede lem som kompas, mens han sang med på soundtracket – en pruttepoetisk perle fuld af eksistentiel følsomhed.
Bag The Daniels står makkerparret Daniel Scheinert og Daniel Kwan, der ikke er brødre eller noget, men altså tilfældigvis bare begge hedder Daniel til fornavn.
Og vanviddet er mildest talt intakt i deres nye film, hvor en aldrende kinesisk immigrant, spillet af Michelle Yeoh, fyres afsted i en hel stribe parallelle universer, mens hun er ved at få en syngende verbal lussing hos skattevæsenet på et tidspunkt, hvor hendes vaskeri sejler, hendes mand vil skilles, hendes far sygner hen, og hun er ude af stand til at kommunikere med sin voksne datter og dennes hvide kæreste, Becky.
I løbet af …
Nej vent.
Stop.
Kæft hvor er det kedeligt. Lidt om instruktørernes tidligere film, bla bla bla, et handlingsreferat bla bla bla, og så måske lidt analyse og et par tillægsord, hva? Gaaaaab, anmelder, du har en ustyrlig, anarkistisk film mellem hænderne, og det er, hvad du giver os!?
Okay okay okay, lad os tage til et parallelunivers, hvor der er lidt mere smæk for skillingen, kom med.