‘Hitman’ fylder ventetiden til næste episode med ugentlige udfordringer

Da det nye ’Hitman’ spil blev udgivet d. 11. marts lovede den medfølgende pressemeddelelse at spillets to nye live-elementer – ’Elusive Targets’ og ’Escalation Contracts’ – ville følge allerede ugen efter. Med spillets episodiske format sikrer livekomponenterne at der hele tiden er nyt at komme efter. Det er en måde at udnytte de nye, større levels på, hvor brugere gennem de særlige kontrakter kan udforske Agent 47s mange muligheder for at få ram på sit mål.

I en ny udmelding forklarer IO Interactive nu at påskeferien desværre ikke kommer til at gå med den første ’Elusive Target’-mission, da denne er blevet udskudt indtil tættere på anden episode. Til gengæld lover studiet to nye ’Escalation Contracts’ hver uge indtil frigivelsen af spillets næste episode i april.

Oven i hatten vil der være forskellige ’Challenge’-pakker tilknyttet de enkelte episoder. Pakkerne udvikles løbende, baseret på aktivitet i ’Hitman’s online community, og den første pakke kræver at du fuldfører kontrakter iklædt en noget eklektisk forklædning: Som vampyrmagiker.

’Escalation’-kontrakter udfordrer spilleres vante strategier ved at sætte en række krav til hvordan missionen fuldføres. Det kan eksempelvis være et krav om brug af et særligt mordvåben, en specifik forklædning eller en bestemt indgang. Desuden kaster udviklerne ekstra benspænd som øget kameraovervågning ind i mikset.

’Escalations’ består af fem niveauer og byder således på muligheden for at få rigtig meget spilværdi ud af en enkelt episode. Den nye kontrakttype kræver til gengæld også at ’Hitman’-universet er komplekst nok til at bære de mange variationer uden at blive gentagende. Det tester derfor de udvidede sandboxes og opgraderede NPCs til grænsen og udfordringerne skræddersyes løbende afhængigt af feedback fra spillere.

Meget kan man mene om beslutningen om at udgive episodisk, men man kan ikke beklage sig om manglende indhold. Det oplyses desuden at de kommende udfordringer ledsages med diverse fixes til det stadig nyklækkede spil.

Læs også: ‘Hitman’-spildesigner Torben Ellert: »Agent 47 er som 007, der går fra Pierce Brosnan til Daniel Craig«

Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af