Crescent
Det regner altid i Bristol. Tunge skyer af tåge dækker våde græsplæner og breder sig henover spøgelsestågen, når de raller ind på svagt oplyste stationer. Crescent er faktisk et over ti år gammelt projekt for medlemmer fra bysbørnene Movietone og Flying Saucer Attack, og ligesom disse er det sådan, de har valgt at sætte toner til hjembyen.
Intet lader til at være sket siden dengang disse postrock-ikoner var aktive. Det er stadig musik, som er vægtløst atmosfærisk og nedsunket i introspektivt drømmeri. Her får Matt Jones søvndrukne stemme dog mere plads, og den er så forsigtig, at man ikke tør forstyrre, fordi tænk hvis han vågnede med stor uro. De mest vilde eksperimenter er også sat på standby for mere guitarorienteret sangskrivning vedhæftet trompet og glockenspiel.
Som på titelnummeret betyder det dronet folk i stil med John Fahey og Six Organs of Admittance, men Crescent er under overfladen popsnedkere, fordi sange som ‘Nearly Ready’ og ‘Cup’ minder om den stenede stemning, som det skotske pop-vidunder The Pastels bevæget sig ind på i senere tid.
En behagelig plade, men som desværre også for ofte luller sig ind i et lidt for gråt regnvejr, hvor melodierne ikke manifesteres tydeligt eller eksperimenterne i arrangementerne følges til døren. Ved en sjældent ramt følelse vil den sikkert kunne foranledige billetbestilling til den tæt skylagsbedækkede perron, hvor man kun med vanskelighed kan se sin næste.