Bon Homme
Det ville ikke undre mig, hvis Tomas Høffding var frankofil. For det første er der naturligvis den baguette-klingende etikette på WhoMadeWho-bassistens dugfriske soloprojekt. Og for det andet, en både tydelig og selvproklameret kærlighed til de blandede godter fra den franske, elektroniske scene, med alt hvad den indebærer af Daft Punk, Air og Sebastien Tellier. Helt i den rigtige ånd er Bon Hommes electro-poppede debut derfor både sexet, iørefaldende, indtagende og til tider lidt for klistret.
Det er nemlig en lettere glansfuld musiktradition, Høffding har kastet sig ud, der ofte balancerer på grænsen mellem det kitschede og det fantastiske. Heldigvis rammer Bon Homme på størstedelen af debutens ti numre plet, som på den trippende ‘Battery Inside Your Arm’ og det vanvittigt groovy singleudspil ‘Mother’, der henrykker med lige dele pulserende bas, glitrende synths og Høffdings varme falset. Livlige og legesyge produktioner med masser af charme, blink i øjet og electro-finesse.
Enkelte steder kammer det hele dog over og bliver lige lovligt klæbrigt, som på den ophøjede sukker-ballade ‘Heaviest Flower of Europe’. Hovedpersonen mister dog aldrig taget og viser også alsidighed med den dejligt drømmende, men noget Air-klingende afrunder ‘Could Be Your Daughter’.
Høffdings kælende vokal er konstant i fokus og giver hele albummet igennem et kækt ekstra bid til de elektroniske produktioner. Så selv om Sebastien Tellier har patent på at være Frankrigs sexede synthpop-prins, rækker titlen ikke helt til Danmark, hvor Bon Homme burde være førstevalg til tronen.