Does It Offend You, Yeah?
Da DIOYY’s debutalbum ‘You Have No Idea What You’re Getting Yourself Into’ udkom, blev det her på siderne karakteriseret med ordene »ekstremt rodet og uskøn blanding af electro og rock«. Jeg tror ikke, jeg kan finde en mere rammende beskrivelse af opfølgeren ‘Don’t Say We Didn’t Warn You’.
De britiske raverockere serverer en usammenhængende blanding af tonstung electrorock side om side med akustisk guitar og Matthew Bellamy-klingende skønsang som på den eksplosive åbner ‘We Are the Dead’. Nummeret er desværre symptomatisk for hele pladen, der konstant stikker i to forskellige retninger uden at nærme sig en forsoning mellem de to modsatrettede udtryk. Af samme grund er pladens mest vellykkede numre dem, hvor DIOYY fokuserer mere snævert. På den melodiske sang ‘Pull Out My Insides’ skrues der ned for den dødssynth, der hærger resten af pladen, og resultatet adskiller sig positivt fra resten af numrene.
Den står dog meget alene ved siden af eksempelvis den håbløse ‘The Monkeys Are Coming’, der med sit »The fucking monkeys are coming«-kampråb lyder som en dårlig The Prodigy-imitation. Og ved siden af de aldrende landsmænd kommer de ravende opkomlinge helt til kort – særligt på ‘Wrestler’ og ‘Wondering’ hvis komplette mangel på melodisk indhold, gør dem deciderede ubehagelige at lytte til. Sig ikke, jeg ikke advarede jer.