Chairlift – ultrahip yuppie-popfest
Godt nok havde hun iført sig tantesko, lidt for store karryfarvede(!) flagrebukser og stumpebluse, men fra dét øjeblik den spinkle Caroline Polachek trådte op på Lille Vegas scene, havde den sexede frontkvinde alligevel fuldstændig publikum – og især fyrene – i sin hule hånd.
Patrick Wimberly og resten af det medbragte band satte af med det hævngerrige post-breakup-nummer ’Sidewalk Safari’ fra duoens nye album ’Something’, mens Polachek energisk krængede sine lange lemmer ud i de særeste positioner og samtidig demonstrerede, at hendes på én gang kælne, uskyldsrene vokal og spændstige pigeskrig er respektindgydende live.
Duoens ørehængende iPod-jingle-single ’Bruises’ var forvandlet fra sukkersød duet med eksmedlemmet Aaron Pfenning til en solo, men ellers kunne det ikke mærkes, at Chairlift er blevet en mand mindre. Tværtimod gik deres velspillede, 80’er-glossy yuppiepop og nyfortolkninger af Duran Duran-/The Cure-lyden rent ind. Et par gange forsøgte bandet sig med nogle af deres mere stille artpop-sjælere, med det var klart numre som den altomfavnende kærlighedserklæring ’I Belong In Your Arms’ og den elektriske ’Met Before’ fra det nye album, der gik rent ind hos det dansende publikum.
Læs anmeldelse: Chairlift ‘Something’
Koncerten sluttede næsten lidt for hurtigt, men den storsmilede Polachek og co. vendte heldigvis tilbage og spillede først den eminente perle ’Evident Utensil’ fra debutpladen og bagefter det skørt gakkede, men voldsomt afhængighedsgørende pophit ’Amanaemonesia’, der sendte Polachek i knæ for sit publikum. Chairlift har den perfekte frontfigur, og den sprøde Caroline Polachek kandiderer kraftigt til at vælte Charlotte Gainsbourg af pinden som indie-scenens nye sexsymbol.