- Vennerne blev rapstjerner, mens han knoklede 9 til 5: »Man glemmer sine drømme, og hvad man egentlig vil«
- Din yndlingsrapper deler scenen med ham. Din konge ser fodbold med ham. Er der nogen i landet, der ikke elsker Thor Farlov?
- Roskilde Festival: 10 kunstnere, vi drømmer om at se på Orange Scene næste år
Cloud Nothings – nørdens klodsede hævn
På scenen lignede forsanger Dylan Baldi egentlig mest af alt en nørd. En bleg skikkelse iført sort hue og med fedtet hår udover kanten på sine briller. Den slags nørd, der står efterladt alene i hjørnet til prom night, mens de andre vælter sig i damer og tvivlsom punch. Men modsat andre virker Dylan Baldi ligeglad. Han har et effektivt modtræk skabt i forældrenes garage, hvor han giver en fuck for, hvad alle andre synes.
Og det var præcis sådan han og Cleveland-baserede Cloud Nothings leverede deres koncert på Pop Revos store scene i VoxHall. Med den charmerende og hvileløse powerpop-perle ’Stay Useless’ fra gruppens nyeste album ’Attack On Memory’ serverede det fire mand store orkester fra start ægte teenagefrustrationer med fuld smadder på den skramlede lyd, der nådeslyst blæste ud over et dampende VoxHall.
Læs live-anmeldelse: The Soft Moon på Pop Revo 2012
Åbneren blev opfulgt af den Japandroids-agtige og mindst ligeså fængende ’Fall In’, der ledte over i garagetonseren ’Separation’, sublimt leveret af de fire purunge drenge. På dette tidspunkt havde Clouds Nothings publikum i deres hule hånd, der med de efterhånden bedøvede øregange jublede efter mere.
Så langt, så godt. For da Cloud Nothings tog hul på maratonhittet ’Wasted Days’, havde de færreste nok set en 25 minutter lang og øredøvende jamsession komme, hvor Dylan Baldi gik i selvsving med sin forstærker i et støjinferno, der reelt tog kvælertag på stemningen, minutter før den havde nået sit klimaks.
At Cloud Nothings er et band med en fandenivoldsk attitude og en strålende fremtid, er der ingen tvivl om, og med det in mente virker det mærkeligt at ødsle en halv koncert væk.
Koncert. Voxhall.