Julius Sylvest – elektronisk spredt fægtning
Julius Sylvest gav den én over nakken fra scenen på Roskildes oppustelige badedyr, men uden at komme i nærheden af et fuldkomment set. Med promiskuøse genremix af hård elektronisk musik og (for) mange undergenrer, gik han til sagen med krum hals, hårde beats og lidt percussion som live-instrument.
Sylvest åbnede med Soundcloud-tracks, der pustede sig op med dance-virkemidler, såsom uprætentiøs synth, afløst af tough house og electro til at variere tempoet. Mellem festlige virkemidler som horn, sirener, fløjter og vokalsamples bevægede musikken sig hastigt mellem forskellige tempi, men når Sylvest gik fra en technoid passage over et hård eksotisk kuduro-stykke til et tuuungt rapnummer, blev folk forvirrede helt ned i de støvede dansesko. I sidste ende betød det, at det timelange set blev en usammenhængende fest.
Læs live-anmeldelse: Klumben & Raske Penge på Roskilde Festival
Omtrent halvvejs lavede produceren fra Lortehænderne og Copia Doble Systema en seance som traditionelt dj-set. Det var uforskammet underholdende, når det var bedst, med hits som ‘Ni**as in Paris’ og ‘My Dick Ain’t Racist’ samt Alice Deejays dance-hit ‘Better Off Alone’. Og da Blurs ‘Song 2’ fik en tur i maskinen, var der selvfølgelig ’whoohoo’-fællesskrål i stor stil.
Læs også: Se Roskilde-billeder: Fest i lejren
Der manglede desværre helt klart en råd tråd i den voldsomme sammenblanding af stil og især tempi, der blev doseret med alt for løs hånd.