Jonathan Rado
Jonathan Rado udgør halvdelen af Foxygen, og den intrigehærgede duos kærlighed til 60’ernes psychedelia er ligeledes hørbart på hans soloudspil. Her er både reminiscenser af The Kinks, Syd Barrett og Lee Hazlewood, ligesom Rado på vokalsiden ofte lyder som Lou Reed. Veldoseret brug af Farfisa-orgel, mellotron og el-piano viser desuden et sikkert greb om de instrumentale virkemidler.
Elementerne bliver fint implementeret i et personligt udtryk, der udmærker sig ved Rados gode sangskrivning. ‘Seven Horses’, ‘Faces’ og ‘Oh Suzanna!’ er yderst catchy bekendtskaber, ligesom duetten ‘Hand In Mine’ og den afdæmpede ‘All the Lights Went Out In Georgia’ er behagelige modsvar til de mere krasbørstige og dronede ekskursioner, albummet også excellerer i.
Læs anmeldelse: Foxygen ‘We Are the 21st Century Ambassadors of Peace & Magic’
At Rado er et legesygt syrehoved skinner også igennem. ‘Looking 4a Girl Like U’ trasker derudaf med en nærmest psykotisk vokal forvrænget til ukendelighed gennem effekter og filtre, og ‘Dance Away Your Ego’ er lettere kitschet med schlager-orgel. Hatten af for lysten til at eksperimente, men lige her virker det for fjollet i forhold til resten af udtrykket. Så implementeres de smadrede og jammede interludes ‘I Wanna Feel It Now!!!’ og titelnummeret langt bedre.
Albummet er et kludetæppe ligeså farverigt og spraglet som de gevandter, der var på mode i det årti, Jonathan Rado primært henter inspiration fra. Den unge californiers tæft for melodimageri og evne til at bearbejde inspirationskilderne til et personligt udtryk er dog bestemt lytteværdig, og ‘Law & Order’ anbefales derfor til enhver fan af psykedelisk og legesyg rockmusik.