Tais

Hukaos-produceren folder sig ud som talentfuld soloartist, men mangler de gode sange.

Tais er stadig et relativt ukendt navn til trods for, at han allerede har sat et tydeligt aftryk på den nye danske r’n’b som producer for blandt andet Hukaos-kollegerne Karl William og Louis Rustum. På sin nye ep (en efterfølger til mixtapet ’First/Tapes’ fra 2013) har Tais sat sig for endeligt at vise, at talentet ikke begrænser sig til arbejdet bag knapperne, hvilket hans på én gang sikre og sensitive vokal, der dufter lidt af Frank Ocean, overbevisende slår fast allerede på titelnummeret, der åbner ballet.

Han bevæger sig ligesom de to ovennævnte venner indenfor den verden af moderne, synthtung r’n’b, der de senere år er gået verden rundt takket være blandt andet The Weeknd. Danskerens evner som producer er uomtvistelige, hvilket skinner igennem i flere imponerende passager på ’Ecstacy’, men desværre kniber det også lidt med at tøjle ideerne. Flere af numrene lader overbevisende lækkerheden ånde indledningsvist, men ender som unødvendigt overmættede helheder. Det er synd.

Tais’ talent som sanger og producer er dog interessant nok til, at man gerne tilgiver ham den momentvise overentusiasme. Manglerne på sangskrivningsområdet er imidlertid mere grundlæggende. De engelske tekster er en endeløs jongleren med trætte og forudsigelige floskler, og hverken melodier eller omkvæd bider sig på noget tidspunkt for alvor fast. På numre som ’Ride’ og ’ww’ gentages enlinje-omkvæd eksempelvis i det uendelige uden for alvor at komme nogle vegne.

’Esctasy’ er derfor i sig selv ikke et fyldigt værk, men de lovende takter er markante nok til, at der absolut er grund til at holde øje med Tais fremover.

Læs også: Tais fra Hukaos: 13 sange der har defineret mig

Tais. 'Ecstasy'. Ep. Forbandet Ungdom/Sony.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af