1. Ryan Adams ‘Style’
Adams’ genindspilning af Taylor Swifts ’1989’-album er udkommet, og de musikalske såvel som kvalitative sammenligninger er blevet taget op rundt omkring på internettet. Det skete også her hos os, hvor der var enighed om, at ’Style’ er det måske mest vellykkede cover på albummet. Her har Adams givet Swift-nummeret et godt skud Springsteen-rock, der fungerer som stemningsmæssig pendant til den køretur, der beskrives i sangteksten.
2. Wet ‘Weak’
Wet er ikke et band, der gør vildt meget væsen af sig, men newyorker-trioens sjælfulde og elektroniske r’n’b-sange excellerer netop i deres frydefulde, smukke væsen. Det er som The xx i en soul-poppet indpakning, og ‘Weak’ lover særdeles lovende for det kommende debutalbum ‘Don’t You’, der udkommer senere på året. Kelly Zutrau har virkelig en vokal, man bare giver sig hen til.
3. Boots ‘Bombs Away’
Multitalentet Jordan Asher, der er manden bag pseudonymet Boots, blev i 2013 signet på Jay-Z’s Roc Nation og bidrog med adskillige numre og produktioner til Beyoncés selvbetitlede surprisealbum – siden har han samarbejdet med både FKA Twigs og Run the Jewels ved siden af et forløb som solokunstner. På den stemningsfulde ’Bombs Away’ lægger en brummende synthbas og et percussivt trommebeat grunden for Ashers vokale udfoldelser. Det lover godt for debutalbummet, der udkommer til november.
4. Tomas Barfod feat. Sekuoia & Kill J ‘Glass Slipper’
Et sandt dream-team er samlet på Tomas Barfods nye ‘Glass Slipper’, hvis krystalliske synthpop bliver gæstet af både Sekuoia og Kill J – det lyder som soundtracket til en virkelig smuk undervandsdokumentar. ‘Glass Slipper’ stammer fra den kommende ep ‘Glory’, der er ude den 13. november.
5. Drake & Future ‘Diamonds Dancing’
Vores anmelder fremhævede ’Diamonds Dancing’ som det bedste nummer fra det nye fælles-mixtape ’What a Time to Be Alive’, som fortsætter den tågede Atlanta-stil, der definerer lyden af hiphop for tiden. Drake og Future halvt rapper, halvt synger sig igennem nummeret, der skifter mellem distanceret minimalistiske vers og et tungt, næsten melodisk omkvæd med afgrundsdyb synth og en hengemt saxofon. Drake leverer desuden en lang afsluttende og meget Drake-agtig monolog.
Nummeret er tilgængeligt på diverse streaming-tjenester.
Følg Soundvenues Top Tracks-playliste i Spotify HER.
Læs også: Hør sidste uges Top Tracks