Sky Ferreira var tydeligt frustreret under sit rod af en Roskilde-koncert
I de snart ni år, der er gået, siden Sky Ferreira udgav debutalbummet ’Night Time, My Time’, er hun blevet en noget nær mytisk skikkelse på den internationale musikscene. Men vi blev ikke meget klogere på Ferreiras enigmatiske karakter under hendes rod af en Roskilde-koncert.
Hun orkede tydeligvis ikke at være der. Og det kan jeg et eller andet sted godt forstå, når hun og bandet skulle lastes med så graverende tekniske problemer, som det var tilfældet her. Efter godt og vel hvert eneste nummer farede Ferreira ud bag scenen for at fikse lyden, men selv efter talrige justeringer druknede den tunge bas til stadighed guitaren.
Ferreira var tydeligvis også selv frustreret. Til trods for hendes overlegne coolness fik man faktisk en smule ondt af hende, da hun måtte bruge hele ’24 Hours’ på at fifle med sin in-ear. En euforisk kærlighedsballade, som ellers skulle have været højdepunktet på Avalon.
Hendes eget humør steg markant under det nye materiale, hvoraf især 2019-singlen ’Downhill Lullaby’ stod skarpt i sin henslængte, nærmest stoner-rockede indpakning. Om ikke andet lovede hendes optræden godt for det længe ventede ’Masochism’-album. Hvis det altså nogensinde udkommer.
Koncerten fik en brat afslutning, da Ferreira løb tør for tid og måtte lukke med den endnu uudgivne ’Descending’. Et isoleret set glimrende nummer, men ingenlunde det forløsende punktum for koncerten, som Ferreira har for vane at sætte med fanfavoritten ’Everything Is Embarrassing’.
Det skabte forvirring blandt de fans, der faktisk var blevet hængende. Resten var allerede skredet.