’Jojo Rabbit’
Komikgeniet bag ’What We Do in the Shadows’ og ‘Thor: Ragnarok’, Taika Waititi, har for længst trukket overskrifter med sin nye film, hvor han selv trækker i uniform og overskæg i rollen som en vis Adolf Hitler, der i ’Jojo Rabbit’ agerer usynlig ven for hovedpersonen Jojo, et stolt nyslået Hitler Jugend-medlem, som udfordres på sine nazistiske idealer, da hans mor gemmer en jødisk pige på loftet. Waititi blander kontroversielt komedie og Anden Verdenskrig-rædsler i filmen, der vandt publikumsprisen på Toronto-festivalen og er kandidat til en Oscar-nominering. Også Scarlett Johansson, Sam Rockwell og Stephen Merchant er på rollelisten.
Premiere: 16. januar
’Uncut Gems’
Adam Sandler er blevet skamrost for sin rolle som juveler i New Yorks hektiske diamantdistrikt, der er så storgamblende og evigt optimistisk/opportunistisk, at det en dag kun kan gå galt. Bag filmen, der i Europa kommer direkte på Netflix, står brødrene Josh og Benny Safdie, der slog bredt igennem med en anden hyperintens perle, ’Good Times’ med Robert Pattinson. ’Uncut Gems’ er dog deres mest ambitiøse og omtalte værk til dato – en frenetisk film, der pumper derudaf mod undergangen.
Premiere: 30. januar på Netflix
’Birds of Prey’
Margot Robbies Harley Quinn pakker sydfrugterne og forlader ’Suicide Squad’-fadæsen for at indtage sin egen film over for blandt andre Mary Elizabeth Winstead, Ewan McGregor og Ali Wong. Robbie har forsikret, at ’Birds of Prey’ går sine helt egen vej, og efter successen med ’Joker’ – og før Robert Pattinsons lovende turn som Batman – kan man håbe, at DC fortsætter de lovende takter. I instruktørstolen sidder Cathy Yan, der blot har dirigeret en enkelt spillefilm før.
Premiere: 6. februar
’Monos’
Alejandro Landes’ colombianske ’Monos’ var en af de mest roste film, der kom ud af festivalkredsløbet sidste år, og vi kan glæde os over, at den nu kommer til Danmark. Filmen handler om en gruppe guerilla-rebeller i teenagealderen – med dæknævne som Rambo, Smølf og Bigfoot – der passer på en fange i de colombianske bjerge. The Guardians Peter Bradshaw uddelte topkarakter og kaldte den en »gennemført gal thriller«.
Premiere: 6. februar
’Portræt af en kvinde i flammer’
En dybt sensuel, guddommeligt smuk fortælling om en kvindelig maler og en rig kvindes forhold på en ø i 1800-tallet. Celine Sciammas film fik premiere på Cannes-festivalen sidste år, hvor den vandt prisen for bedste manuskript. De franske stjerner Adèle Haenel og Noémie Merlant er fængslende, og Sciamma (’Tomboy’, ’Girlhood’) fastslår, at hun ikke bare er en af de væsentligste instruktører inden for queer-film, men film i det hele taget.
Premiere: 6. februar
’Richard Jewell’
At Clint Eastwood i en alder af 89 stadig spytter en film ud om året, er mildest talt imponerende. Og imponerende er det også, at han efter et par mindre vellykkede af slagsen nu vender tilbage med en rost sag, som tilmed er blevet nævnt i Oscar-sammenhæng. ’Richard Jewell’ bygger på den virkelige historie om sikkerhedsvagten af samme navn, som i 1996 blev uretfærdigt anklaget for at være medvirkende til terrorangrebet ved De Olympiske Lege i Atlanta. Paul Walter Hauser skulle være en åbenbaring i hovedrollen. Filmen har dog fået kritik for en scene, hvor en i dag afdød journalist (spillet af Olivia Wilde) går i seng med en kilde for at få en historie.
Premiere: 20. februar
’Bombshell’
Sidste år fik vi tv-serien ’The Loudest Voice’ om den magtfulde, tidligere FOX News-boss Roger Ailes, der blev fældet af anklager om seksuelle overgreb og chikane. Nu får vi samme historie – dog i højere grad set gennem øjnene på de kvinder, der fortalte deres historie, selvom det indebar at gå op mod et af USA’s mest indflydelsesrige mennesker. Ingen ringere end Charlize Theron, Nicole Kidman og Margot Robbie spiller ofrene for Ailes’ uhyrligheder, mens Jay Roach (’Trumbo’) instruerer.
Premiere: 27. februar
‘I’m Thinking of Ending Things’
Når Hollywoods mest krøllede hjerne vender tilbage med et nyt projekt, går der et sug igennem maven på enhver cineast. Charlie Kaufman brød igennem som manuskriptforfatter på de originale ’Being John Malkovich’, ’Adaptation’ og ’Evigt solskin i et pletfrit sind’, før han selv instruerede de ligeledes sublime ’Synecdoche, New York’ og ’Anomalisa’. Fem år efter sidstnævnte vender Kaufman endelig tilbage med ‘I’m Thinking of Ending Things’, baseret på en bog af Iain Reid, en psykologisk thriller om en ung kvinde, der tager på roadtrip for at møde sin kærestes forældre, men pludselig efterlades midt i ingenting. Stjerneskuddet Jessie Buckley (‘Chernobyl’) indtager hovedrollen, Jesse Plemons er hendes mand, og det er såmænd Netflix, der er trådt til for at finansiere det seneste output fra Kaufmans uregerlige sind.
Premiere: Første del af 2020 på Netflix
’Little Women’
Greta Gerwig trådte i karakter som kunstner med den forrygende coming of age-instruktørdebut ’Lady Bird’ løst baseret på sin egen opvækst i Sacramento. På overfladen bevæger hun sig med opfølgeren ud på dybere vand i form af en ny adaption af klassikeren ’Little Women’, der er blevet til film adskillige gange før. Men faktisk er fortællingen lige så tæt på Gerwigs hjerte – hun er vokset op med den og har drømt om at gøre den til levende billeder med sit eget take i årevis. Til historien om de drivkraftige Merch-søstre omkring Den Amerikanske Borgerkrig har hun allieret sig med nogle af tidens største unge stjerner: Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh, Eliza Scanlen og Timothée Chalamet. Nå ja, og så er Laura Dern og Meryl Streep også på rollelisten.
Premiere: 26. marts
‘No Time to Die’
Der er mange grunde til at glæde sig til den 25. film med vores alle sammens 007. Dels er den, efter megen virak, instrueret af en af tidens hotteste instruktører, Cary Fukunaga (’True Detective’ sæson 1, ’Beasts of No Nation’). Dels har ’Fleabag’- og ’Killing Eve’-geni Phoebe Waller-Bridge bistået med manuskriptet. Dels er det Daniel Craigs svanesang som Bond. Og dels er dansk-svenske David Dencik på rollelisten, fornemt flankeret af Christoph Waltz, Léa Seydoux, Rami Malek, Naomie Harris og Ralph Fiennes – med mange flere. I starten af filmen har James forladt tjenesten, men hans otium varer næppe længe.
Premiere: 2. april
’The Farewell’
Vi har simpelthen så optur over, at ’The Farewell’ – en af de mest omtalte og anerkendte indiefilm fra USA i 2019 – nu har fået en dansk premieredato. Fortællingen bygger på breakout-instruktørtalentet Lulu Wangs egen historie om, hvordan hendes familie fandt ud af, at hendes kinesiske bedstemor var dødeligt syg, hvorefter de besluttede sig for at mødes for at sige farvel til hende. Uden, vel at mærke, at fortælle bedstemoren selv om sygdommen! I hovedrollen som Lulu Wangs alterego ses den amerikansk-kinesiske stjerne Awkwafina, der har fået stor ros for sin første overvejende seriøse rolle. Den Golden Globe-nominerede film udspiller sig primært på kinesisk, men er ikke desto mindre blevet en flot publikumssucces i USA.
Premiere: 16. april
’Black Widow’
Efter otte år i skyggen af de mandlige helte får Scarlett Johanssson endelig sin solofilm som Natasha Romanoff aka Black Widow. Filmen udspiller sig i tiden mellem ’Captain America: Civil War’ og ’Avengers: Infinity War’, hvor Natasha vender hjem til Rusland til en genforening med søsteren Yelena i skikkelse af Florence Pugh (‘Midsommar’, ‘Little Women’), superhelten Red Guardian spillet af ‘Stranger Things’-sheriffen David Harbour og Rachel Weisz’ hemmelige agent Iron Maiden. Ved instruktørroret sidder Cate Shorland, der tidligere har udmærket sig med filmen ’Lore’.
Premiere: 29. april
‘The Nest’
Det er hele ni år siden, at instruktør Sean Durkin slog igennem med ’Martha Marcy May Malene’, hvor Elizabeth Olsen fik sit gennembrud som en pige indrulleret i en manipulerende kultleders undertrykkelse. Nu er Durkin så omsider klar med opfølgeren, der handler om en amerikansk familie, der flytter til en villa på landet i England, hvorefter alt begynder at krakelere. Jude Law og formidable Carrie Coon (’The Leftovers’) spiller ægteparret.
Premiere: 7. maj
’Wonder Woman 1984’
I 2017 blev ‘Wonder Woman’ en massiv box office-succes og smadrerede dermed glasloftet for superheltefilm med kvindeligt fortegn. Nu skruer vi tiden frem fra Første Verdenskrig til 1984, men holdet bag og foran kameraet er intakt med Gal Gadot som den mægtige amazonas-kriger Diana Prince flankeret af Chris Pine og Connie Nielsen, mens Kristen Wiig som halvt gepard og Pedro Pascal som skurk gør dem selskab i fortællingen. Og Patty Jenkins er selvfølgelig i instruktørsædet på ny. Kan den overgå etteren i kvalitet og publikumsappel? Vi krydser fingre.
Premiere: 4. juni
‘The Last Thing He Wanted’
Dee Rees sikrede Netflix deres første Oscar-nomineringer i spillefilmkategorierne med ’Mudbound’, og nu fortsætter de samarbejdet på Rees opfølger, ’The Last Thing He Wanted’, som streamingtjenesten sandsynligvis vil forsøge at positionere til næste års prishøst. Filmen er baseret på en bog af Joan Didion og handler om en journalist, der må afbryde sin dækning af præsidentvalget i 1984, da hendes far ligger for døden. Anne Hathaway indtager hovedrollen, mens Willem Dafoe, Ben Affleck, Toby Jones og Rosie Perez udgør et pirrende cast.
Premiere: I løbet af 2020 på Netflix
’In the Heights’
Der rammer to store musicalfilm med afsæt i New Yorks latinx-miljø i 2020: Sidst på året Spielbergs opdatering af ’West Side Story’ (se nedenfor) og til sommer ’In the Heights’, som meget vel kan komme til at tage dens shine. Filmen bygger på en populær musical (den kørte blandt andet i hjemlige Nyborg) af Lin-Manuel Miranda, der sidenhen skabte sensation med ’Hamilton’ og siden har været et household name i USA. Overførslen til det store lærred har han overladt til ’Crazy Rich Asians’-instruktør Jon M. Chu, mens han selv indtager en rolle. Handlingen forløber over tre dage i det hispanic-prægede Washington Heights i New York, og traileren giver løfter om en charmerende oplevelse.
Premiere: 25. juni
’Tenet’
Her har vi at gøre med årets vel nok mest ventede film. Christopher Nolan har fået sit hidtil største budget til sin første film siden ’Dunkirk’, ud fra den første trailer at dømme en agentfilm, der mest af alt bringer mindelser om ’Inception’ og tilsyneladende, som Nolan har for vane, bøjer tiden på forskellig vis. Vi ved endnu ikke meget mere om plottet, end at den foregår i den internationale spionverden, men den har John David Washington (’BlacKkKlansman’), Robert Pattinson, Elizabeth Debicki og Michael Caine på rollelisten, og så er den blandt andet optaget i Rødbyhavn. Det skal blive vanvittigt spændende at se, hvad Nolan har brugt sit budget på svimlende 225 millioner dollars på.
Premiere: 16. juli
’Top Gun 2: Maverick’
Er en ny ’Top Gun’ ikke bare endnu et udtryk for Hollywoods desperate forsøg på at malke gamle succeser, uden nogen selv behøver tænke en synderligt original tanke? Jo da. Men er man vokset op på adrenalinet fra Tom Cruise som solbrillebeklædt jagerpilot, kan man alligevel ikke lade være med at glæde sig, og det hjælper også på sagen, at Cruise vanen tro har insisteret på at lave sine vilde flystunts selv – og at også de andre bærende skuespillere selv skulle trænes op til at kunne håndtere de heftige F-16-fly. Plottet er noget i stil med, at Cruises Maverick tager sin gamle afdøde makker Gooses søn, spillet af Miles Teller (’Whiplash’), under vingerne. Også Jon Hamm og Ed Harris er med – foruden selvfølgelig Val Kilmer tilbage i sin ikoniske rolle som den iskolde Iceman.
Premiere: 16. juli
’Soul’
’Inderst inde’ blev i 2015 en af Pixars mest hyldede film, og det siger ikke så lidt. Nu følger instruktøren bag, Pete Docter, op med ’Soul’, der ligeledes lader til at blive en blanding af sprudlende fantasi og eksistentielle temaer. Musiklæreren Joe Gardner (Jamie Foxx) drømmer om en karriere som jazzmusiker, men da han endelig lander sins første gig, falder han ned i et kloakhul og transporteres til en anden verden. Her møder han den sarkastiske teenager 22 (Tina Fey), og sammen forsøger de at finde tilbage til virkeligheden.
Premiere: 27. august
‘Promising Young Woman’
Emerald Fennell er, ligesom titlen på hendes debut som spillefilminstruktør, en lovende ung kvinde. Hun overtog ’Killing Eve’ i sæson 2 fra veninden Phoebe Waller-Bridge, og nu står hun altså over for et potentielt gennembrud helt i egen ret med en fortælling om en kvinde, der beslutter sig for at hævne en voldtægt ved at samle slette (overgrebs)mænd op fra en bar og give dem en lektion, de aldrig glemmer. I hovedrollen ses Carey Mulligan, ligesom Bo Burnham, Laverne Cox og Molly Shannon er på rollelisten.
Premiere: 10. september
‘Last Night in Soho’
Edgar Wright beviste med ’Baby Driver’, at han er en af de mest opfindsomme, genrelegende instruktører i moderne tid. Hans nye film bliver beskrevet som en psykologisk horrorfilm i traditionen efter klassikere som ’Rødt chok’ og ’Repulsion’ og synes derfor umiddelbart at adskille sig fra metastilen i englænderens film som ’Shaun of the Dead’ og ’Hot Fuzz’. Helt straight er det dog ikke: Vi følger en ung kvinde (Anya Taylor-Joy fra ’The Witch’), der rejser tilbage i tiden til 1960’ernes London, hvor hun møder sit sangeridol – men intet er, som det ser ud.
Premiere: 24. september
’The Many Saints of Newark’
Det her kan i den grad gå begge veje, men shit vi krydser fingre for, at forfatter David Chase og instruktør Alan Taylor lykkes med at lave en ’The Sopranos’-prequel, der er i deres mesterlige tv-series ånd. James Gandolfini, der leverede den største tv-præstation gennem tiderne som den depressionsramte New Jersey-gangster, døde som bekendt tragisk i 2013, så filmen spoler i stedet tiden tilbage til Tony Sopranos ungdomsår. Og hvem skal så spille ham? Det skal såmænd Michael Gandolfini, James’ kødelige søn, der også markerede sig i en fin rolle i David Simons HBO-serie ’The Deuce’. Han får i ’The Many Saints of Newark’ selskab af Jon Bernthal, Vera Farmiga, Alessandro Nivola og Ray Liotta.
Premiere: 24. september
‘Eternals’
Kinesisk-amerikanske Chloé Zhao skabte i 2017 en af dét års bedste film med den hyperrealistiske og poetiske rodeofilm ’The Rider’. Har man set den, virker det ikke som det allermest oplagte, at hun skulle følge op med en Marvel-superheltefilm, men hun er uden tvivl en distinkt stemme, der forhåbentligt kan puste nyt liv i superheltefranchisens nye fase efter farvellet til The Avengers i ’Endgame’. The Eternals er en race af gudelignende væsener, der skal beskytte Jorden fra ondskab. Det har været rygtet, at én af hovedrollerne skal være homoseksuel, hvilket vil være et nyt vigtigt skridt for Marvels diversitetsaspirationer. Kit Harington og Angelina Jolie er at finde på holdlisten.
Premiere: 4. november
’Good Morning, Midnight’
’Good Morning, Midnight’ er instrueret af George Clooney, og man kunne jo få den tanke, at det var en opfølger til hans glimrende ’Good Night and Good Luck’ fra 2005, men det er altså ikke tilfældet. Hans nye film handler således om en videnskabsmand (Clooney selv), der i en postapokalyptisk verden er alene på Arktis, hvorfra han forsøger at stoppe en gruppe astronauter fra at vende tilbage til Jorden. Den er baseret på en bog af samme navn, Felicity Jones er én af astronauterne, og Kyle Chandler og David Oyelowo er også i besætningen. Filmen er skabt direkte til Netflix – som meget vel kan spekulere i dens Oscar-potentiale.
Premiere: Formentlig på Netflix i løbet af 2020
’Dune’
Denis Villeneuve er den måske væsentligste mainstreaminstruktør i det forgangne årti med stilskabende film som ’Sicario’, ’Prisoners’, ’Arrival’ og ’Blade Runner: 2049 på cv’et. Nu kaster han sig over sit mest ambitiøse projekt til dato – en filmatisering af Frank Heberts sci-fi-klassiker, som David Lynch knækkede halsen på med sin film af samme navn fra 1984. Canadiske Villeneuve har på ærefrygtindgydende vis endnu ikke trådt forkert i karrieren, og sejrer han også denne gang, vil det utvivlsomt også løfte Timothée Chalamets stjernestatus til et nyt niveau. Han spiller den unge Paul Atreides, der får til opgave at bevogte en planet ejet af sin rige familie. Oscar Isaac spiller hans far.
Premiere: 17. december
’West Side Story’
’West Side Story’ fra 1961 er en af historiens mest berømmede musicals, en eviggyldig fortælling om Romeo & Julie-agtig kærlighed på tværs af rivaliserende bander af forskellig etnisk oprindelse i New York. Nu giver ingen ringere end Steven Spielberg historien en opdatering, denne gang med større fokus på autentisk latinx-præg på den puertoricanske side af fortællingen end i originalen. Efter 30.000 auditions faldt valget til hovedrollen som Maria på 17-årige Rachel Zegler, der skal forelske sig i Ansel Elgorts Tony. Det er første gang, Spielberg kaster sig over en musical, og det skal blive særdeles interessant at se, hvilken vision han bringer til genren.
Premiere: 17. december
’The Last Duel’
Man kan stå storslalom mellem kvaliteten på Ridley Scotts film, der de senere år har rangeret fra den seværdige ’The Martian’ til lavpunkter som ’Exodus’. Forhåbentligt rammer han skiven med ’The Last Duel’, der med Adam Driver, ’Killing Eve’-stjerne Jodie Comer, Matt Damon og Ben Affleck på plakaten da i hvert fald sender løfterige signaler. Filmen bygger på bogen af samme navn og er fortællingen, om dengang Kong Charles VI beordrede ridderen Jean de Carrouges til at løse en konflikt med sidstnævntes væbner gennem en god gammeldags duel til døden.
Premiere: 25. december
‘Tigertail’
Alan Yang var den ene – mere oversete – halvdel bag Netflix-serien ’Master of None’, som han skabte og spillede med i sammen med vennen Aziz Ansari. Nu tager Yang teten på egen hånd med filmen om Grover (John Cho), der flytter fra Taiwan til USA med en kvinde, han egentlig ikke specielt godt kan lide. Beslutningen hjemsøger ham resten af livet – og han ser efterhånden også, hvordan hans egen stædighed er til stede i datteren Angela. Yang har lavet ’Tigertail’ for Netflix, der forventes at give den premiere i løbet af indeværende år.
Premiere: I løbet af 2020 på Netflix
‘Mank’
David Fincher har sat ’Mindhunter’ sæson 3 på hold for at fokusere på sit næste store filmprojekt, der handler om Hollywood-manuskriptforfatteren Herman Mankowitz, der gik i glemmebogen, selvom han skrev manusset til Orson Welles’ udødelige klassiker, ’Citizen Kane’. Gary Oldman skal lægge krop til Mankowitz, mens Amanda Seyfried, Lily Collins og Charles Dance også er på plads til den perfektionistiske Finchers første film siden ’Gone Girl’ fra 2014. ’Mank’ markerer Finchers fortsatte samarbejde med Netflix i kølvandet på ’House of Cards’ og siden ’Mindhunter’. Det er endnu ikke 100 procent sikkert, at streamingtjenesten planlægger premiere i 2020, men det vil være helt oplagt, at de kører den i stilling til næste års Oscar-ræs.
Premiere: I løbet af 2020 på Netflix
‘The French Dispatch’
Wes Anderson er tilbage! I 2014 blev ’The Grand Budapest Hotel’ den texanske eners største succes i karrieren, hvilket han efterfulgte med den japanskinspirerede animationsfilm ’Isle of Dogs’. Nu er han dog tilbage i liveaction-regi – heldigvis, synes nogle af os – med ’The French Dispatch’, om hvilken vi endnu ikke ved ret meget. Men den skulle efter sigende handle om en flok journalister på en amerikansk avis i en fransk by i det 20. århundrede, hvilket jo lyder fint, men tjek så lige rollelisten: Timothée Chalamet, Frances McDormand, Bill Murray, Benicio Del Toro, Tilda Swinton, Leá Seydoux, Elisabeth Moss, Kate Winslet, Saoirse Ronan, Willem Dafoe, Christoph Waltz, Adrien Brody, Jeffrey Wright, Jason Schwartzman, Henry Winkler. Du milde makrel.
Premiere: Endnu usikkert, om den får premiere i 2020 – men det er bestemt sandsynligt.
‘Annette’
I 2012 gjorde den franske mester Leos Carax comeback med den rablende vanvittige ’Holy Motors’, som alle cineaster var helt på røven over ikke at forstå. Derfor er forventningerne til hans næste film større end nogensinde – også fordi Carax for første gang har allieret sig med en engelsksproget skuespiller, nemlig frygtløse Adam Driver, der deler hovedrollestatus med den franske stjerne Marion Cotillard. De spiller henholdsvis en standup-komiker og en operasanger, der har et barn med særlige evner, men meget mere ved vi ikke om handlingen. Vi ved til gengæld, at Driver hjalp med at finde Carax’ hund, da den blev væk under optagelserne.
Premiere: Endnu ukendt, men kunne meget vel dukke op til verdenspremiere på Cannes-festivalen i maj
’Da 5 Blooods’
Spike Lee var i topform med sin seneste film, politi- og racekomediedramaet ’BlacKkKlansman’, der endelig indbragte den legendariske instruktør en Oscar, for bedste manuskript. Forhåbentligt holder han formen til sin næste film om en gruppe krigsveteraner, der vender tilbage til Vietnam for at lede efter efterladenskaberne af deres faldne foresatte og en nedgravet skat. De bliver spillet af Clarke Peters (’The Wire’), Giancarlo Espositio (’Breaking Bad’ – og Lees gennembrudsfilm ’Do the Right Thing’) og de to Spike-darlings Delroy Lindo og Isiah Whitlock Jr. Filmen er lavet til Netflix, hvortil Spike Lee også skabte serien ’She’s Gotta Have It’.
Premiere: Sandsynligvis i løbet af 2020 på Netflix
’Candyman’
Jordan Peele har ikke ligget på den lade side efter det vilde gennembrud som instruktør med ’Get Out’. Han har selv instruereret ’Us’, og så har han brugt sin nyfundne magt til at agere succesrig producer for andre projekter. For eksempel var det ham, der ringede til ovennævnte Spike Lee og spurgte, om Lee ville instruere ’BlacKkKlansman’. Nu bringer gysernørden Peele så gamle spooky Candyman (sig det fem gange!) til live med det, han kalder en »åndelig efterfølger« til originalen fra 1992, og som igen udspiller sig i Chicagos sorte ghettokvarter. Instruktørgerningen har Peele dog overladt til relativt upåagtede Nia DaCosta.
Premiere: Amerikansk premiere 12. juni – vi sætter næsen op efter en dansk premiere kort efter.
‘The Devil All the Time’
En af årets store filmsatsninger fra Netflix er denne psykologiske thriller, der udspiller sig i 60’ernes Ohio og kalejdoskopisk følger en række skæbner, der på forskellig vis lider af efterveerne fra Anden Verdenskrig. Instruktør er den lovende Antonio Campos, der fik et gennembrud i indiekredse med ’Christine’ i 2016, men det er ikke mindst rollebesætningen, der får øjnene til at spærre op: Robert Pattinson, Bill Skarsgård, Mia Wasikowska, Eliza Scanlen, Jason Clarke, Riley Keough samt de to Marvel-helte Tom Holland og Sebastian Stan.
Premiere: I løbet af 2020 på Netflix
‘Fonzo’
Tom Hardy som Al Capone? Vi er på! Det første billede, Hardy delte af sin forvandling til den mest berygtede gangster i USA’s historie, ser forrygende ud, og vi kan kun håbe på, at Josh Tranks film lever op til forventningerne. Trank slog flot igennem med lowbudget-superheltefilmen ’Chronicle’, før han knækkede halsen på ’Fantastic Four’, men forhåbentligt ligger det store comeback nu og venter. Fortællingen slår ned på Capone, da han som 47-årig har siddet 10 år i fængsel og hjemsøges af sin fortid, da han begynder at lide af demens. Altid gode Linda Cardellini spiller Als hustru, Mae Capone.
Premiere: Formentlig i løbet af 2020