Shlohmo
At også Shlohmo skulle kaste sig ud i langsomt forførende r’n’b var ikke givet. Måske er det How To Dress Well, som fik lokket ham ud i åbningsnummeret på ‘Laid Out,’ for her bliver der åbnet op for alle sluserne. Tom Krells falset smyger sig omkring en langsom puls, inden reverb og hi-hatte gennemsyrer glansbilledet og efterlader et nedbarberet trommespor. Det er svært at forestille sig en bedre kransekagefigur til lige præcis det nummer, for få andre mestrer som Krell det autentisk melodramatiske. Med Shlohmo bag knapperne er resultatet intet mindre end fantastisk.
Læs anmeldelse: Shlohmo ‘Bad Vibes’
Åbningsnummeret er en klar ramme for, hvordan resten af ep’en bør forstås. For selv om Krell takker af efter første nummer, spøger de melankolske vokaler fortsat. Uden ord kæmper de med de monumentale synthesizere og iskolde trommer, der begge er blandt Shlohmos foretrukne virkemidler. Sammenfletningen mellem hip-hop, r’n’b og bløde popvokaler er efterhånden grundigt udforsket. Alligevel er det en fornøjelse at lytte til Shlohmo, som på forunderlig vis formår at puste nyt liv i genren. På ‘Laid Out’ er det nemlig kontrasterne, man husker. Henry Laufer leger med det inderlige og det kølige, det dramatiske og det indadvendte, og svinger ofte fra en yderlighed til en anden i løbet af få slag.
Det er simpel, men afsindigt effektiv musik. Her er ingen autopilot og ingen plads til at spilde tiden. Shlohmo er ikke bange for at bruge alle kneb for at fastholde din opmærksomhed, men det er en ringe pris for at betale for en fremragende ep.