Top Tracks: Her er ugens ni bedste nye sange

Med en døsig Lana Del Rey, et svensk posse cut og masser af ny dansk musik.
Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

1. Lana Del Rey ‘High by the Beach’

På et tidspunkt skete der et eller andet med Lana Del Rey (eller alles opfattelse af hende), hvor døgnflue-frygten forsvandt, og man endegyldigt lod sig opsluge af hendes højdramatiske pop og tvetydige persona. Det havde måske noget at gøre med, at bundniveauet i både singler og albumtracks var så usvigeligt højt, at man aldrig fik lov til at blive træt af hendes univers. Det er vi i hvert fald stadig ikke, heller ikke på denne slowburner-ballade med trap-trommer fra det kommende ‘Honeymoon’-album, der netop er bekræftet til at udkomme den 18. september.

 


Her skulle der være tredjeparts-indhold, men du kan ikke se detDet er ikke tilgængeligt, da det kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

2. Kiiara ‘Feels’

Kiiara er bare 20 år, fra Illinois, og arbejder ifølge et The Fader-interview i en isenkræmmer om dagen. Det job kan hun forhåbentligt snart sige op, for hendes r’n’b-tyngede popmusik er både sensuel, opløftende og groovy. ‘Feels’ følger op på den lidt mere hektiske ‘Gold’, der ligeledes er produceret af Felix Snow, som tidligere har arbejdet sammen med SZA. Begge tracks stammer fra den kommende ep ‘Meet Me In The Cornfield’.

 


Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

3. Chvrches ‘Never Ending Circles’

Jeg er ikke stolt af det, men jeg var faktisk en af dem, der var lidt længe om at indse, at Chvrches’ debutalbum ‘The Bones of What You Believe’ var tæt-på-genial synthpop. Den fejl kommer jeg ikke til at begå med skotternes kommende album ‘Every Eye Open’, hvorfra ‘Never Ending Circles’ er endnu er stampende eksempel på trioens skarptskårne pop og Lauren Mayberrys naivt klare vokal.

Hør flere Top Tracks fra den forgangne uge på de følgende sider. 

Her skulle der være tredjeparts-indhold, men du kan ikke se detDet er ikke tilgængeligt, da det kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

4. Kenton Slash Demon ‘Harpe’

Hold kæft, hvor er det dejligt at have Kenton Slash Demon tilbage. Duoen havde ligget i hi siden 2012’s ‘Ore’, men efter et Sonár Copenhagen-set bestående udelukkende at nyt materiale er duoen tilbage på rette spor med hensyn til kvantiteten af udgivelser. ‘Skydancer’-ep’en åbnede ballet, og nu har makkerparret fulgt op med en af karrierens stærkeste, og mest let tilgængelige, skæringer – den euforisk melankolske ‘Harpe’, der i september udgives med det nye track ‘Syko’.

 


Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

5. Liss ‘Try’

Vi har været omkring danske Liss før – de har endda spillet til vores Soundvenue Showdown på Roskilde Festival – men deres herlige sommersingle ‘Try’ er nu blevet genindspillet og officielt udgivet via Escho med en tihørende musikvideo. Det kræver en ligeledes officiel indlemning i Top Track-regi, for det her er virkelig funk, der er umuligt ikke at holde af. Vi venter i spænding på mere fra firkløveret.

 


Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

6. Joanna Newsom ‘Sapokanikan’

Siden debutalbummet ‘The Milk-Eyed Mender’ fra 2004 har Joanna Newsom været en af de mest unikke stemmer i den mere alternative del af folksfæren – både med henblik på hendes barokke og mildt avantgardistiske pop, men også takket være hendes fe-agtige solstråle af en stemme. ‘Sapokanikan’ er et kærkommen ‘velkommen tilbage’ til hendes sarte univers, der igen folder sig ud på albummet ‘Divers’ den 25. oktober. Musikvideoen er desuden instrueret af Paul Thomas Anderson.

 

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

7. MXHXN ‘GÄÄHDA (remix)’

Remixet af MXHXN’s ‘GÄÄHDA’ er noget så sjældent som et svensk posse cut, der optaget på et torv i Stockholm viser den svenske rapper og seks af hans homies over et hårdt beat, der er skræddersyet til braggadocio i lange baner. Den helt store seværdighed er dog bad ass Mapei, der for første gang kan opleves rappe på svensk.

 


Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

8. Gents ‘Circles’

Det er som om, den københavnske undergrund har fået en fascination af 80’er-dramatisk synthpop, som ikke rigtigt er til at slippe. Lust for Youth og First Hate står i spidsen, men flere nye kunstnere er begyndt at dyppe tæerne i simple keyboard-melodier, støvede trommemaskiner, skyskraber-synths og vokaler, der helst skal ligge lidt dybt i registeret. Lad os dog for Guds skyld holde al snak om tendenser og en ny ‘scene’ ude af det, og lige nu bare fokusere på duoen Gents, hvis andet nummer ‘Circles’ er et stille opbyggende, larger-than-life stykke popmusik, der minder mig om dengang, britiske synthpop-bands optrådte på Top of the Tops med helt små mikrofoner. En debut-ep skulle være på vej til efteråret.

 


Her skulle der være tredjeparts-indhold, men du kan ikke se detDet er ikke tilgængeligt, da det kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

9. Låpsley ‘Burn’

Låpsleys James Blake-blinkende electrosoul gjorde fin figur på debut-ep’en ‘Understudy’, men på denne b-side til den kommende, enkeltstående single ‘Hurt Me’ viser Holly Lapsley Fletcher en endnu mere sårbar side af sig selv, der kun understreger det åbenlyse talent.

Følg Soundvenues Top Tracks-playliste i Spotify HER.

Læs også: Sidste uges Top Tracks – med FKA Twigs og Mac DeMarco

Sponsoreret indhold
Features

Gå ikke glip af