Blod på Spot – poesi og darkwave i fin forening

Spillestedet Tape dyrkede sin helt egen undergrundsprofil under Spot Festival, og lørdag eftermiddag kunne man finde duoen Blod på scenen, som dyrkede en minimalistisk synthpop og stemningsfuld darkwave i et rendezvous mellem John Maus og Suicide.

Der var således godt med trommemaskine i Blods lydbillede, hvilket dog desværre viste sig at være duoens akilleshæl denne eftermiddag. Trommeslager Jesper Moeslund døjede med at få det elektroniske supplement til at makke ret, hvilket skabte et par ærgerlige pauser i duoens korte koncert.

De bør måske overveje at lade trommemaskinen blive i øvelokalet, for det klædte klart Blod bedre, når Moeslund gav gulvtammerne på trommesættet nogle læsterlige klø, mens frontmand Rasmus Palludan lod sin effektindsvøbte vokal gjalde. Her fik musikken et langt stærkere udtryk, som i højere grad understøttede forsangerens poetiske tekster.

Disse er også blandt Blods stærke kort og linjer som »du skriver mine tanker på din hud« og »dit ansigt mod mit mælkehvide ansigt / mine hænder gennem dig« fik én til at spidse ører.

Palludan var også en ekspressiv performer, der vrængede ordene af sig, mens han klyngede sig til mikrofonen i foroverbøjet stilling. Her kunne han i gestik og intensitet godt minde om Bisse, hvis æstetik også tikkede ind på associations-lystavlen.

Blod kunne dog ikke helt undsige sig monotonien, som indtraf i de stunder, hvor Paludan satte sig bag keyboardet og lod den samme akkord bølge gennem lydbilledet. Overordnet lykkedes det dog duoen at give en fin opvisning i deres enkle, men effektive virkemidler – de bliver interessante at følge fremadrettet.

Læs også: Spot-favoritter: De otte bedste koncerter, vi så på festivalen lørdag

Læs også: De ni bedste koncerter vi så fredag på Spot Festival

Blod. Koncert. Tape.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af