Suspekt kan deres sex. Deres første hit, den ikoniske ’Kinky fætter’, var én stor hyldest til alt, der er forbudt og beskidt, mens ’Gonzo’ – hvor både røv og patter decideret eksploderer – blev et uventet storhit sidste år.
Så ja: Det kræver en del at dele seng med Suspekt på en sexsang. Og det syntes næsten umuligt, at nogen skulle kunne ende med at være den dominerende part over for Albertslund-trioen.
Netop det er dog sket med Tessas gæstevers på Suspekts ’Vil du med…’, hvor rapperen fra Hundige ikke bare formår at følge med Orgi-E og Bai-D, men faktisk lykkes med at slutte nummeret med et vers, der vender hele sangen på hovedet. Næsten lidt som da Nicki Minaj for ti år siden dukkede op på Kanye Wests ’Monster’ og omdannede nummeret (der også gæstes af Rick Ross og Jay-Z) til sin egen personlige legeplads – og dermed annoncerede sin ankomst som rapstjerne.
Men vi er allerede for langt fremme. Lad os tage den fra starten.
’Vil du med…’ stammer fra Suspekts syvende album ’Sindssyge ting’, der udkom i fredags. Men tracket lyder ikke som noget, Albertslund-gruppen har lavet før.
Det starter allerede med beatet. Rune Rasks caribiske produktion triller lige så stille afsted på en måde, der nærmest er modsætningen til eksempelvis det orkestrale bombardement på ’Kinky fætter’. Det her lyder nærmest en smule som Drakes ’Passionfruit’.
Da jeg for nylig interviewede Suspekt om sangen, kaldte Rune Rask det endda for deres »loungesang«.
En loungesang om hård sex? What? Det lyder lidt aparte, og fra starten har man en følelse af, at det her ikke er en ligeså ligetil sexsang som forventet.
Dén følelse fortsætter på Orgi-E’s vers og omkvæd. Rapperen er i storform og fyrer den ene beskidte linje af efter den anden. Men han er også lidt drilsk: På et tidspunkt rapper han om, at hans pik er blevet slikket så meget, at han må spørge: »Hvordan kan den blive så grim?«.
Bagefter får han suttet sine »kriminelt svedige nosser« og ender i retten. Selv om det vist er ham selv, der er blevet krænket af en kvinde på arbejdspladsen. Til sidst er Orgi-E i fængsel, så kvinden kan »kneppe med en indsat«.
Det her er altså ikke en normal sexhistorie! Det er en helt surrealistisk serie af driftstyrede sætninger, hvor ingen af parterne har overhånden, fordi alle er suget ind i sextankestrømmen.
Og så kommer omkvædet med sit »vil du med ud og se min pik?« og de der fjollede vokalharmonier. På et tidspunkt er det endda som om, Orgi-E vinker til ’Kinky fætter’, når han siger »vi kan finde en busk« – ligesom linjen »om bag den busk, så kan du sutte på min pik« fra den tidligere sang.
Det her lyder med andre ord ikke så meget som en ægte, testosterondunkende sexsang. Det er mere en leg med alle de ting, du tror, Suspekt er – og som de ved, du forventer af dem. Det er næsten en metasang. Som om de opfører den klassiske Suspekt-parringsdans, samtidig med at de blinker til lytteren for at vise, at de godt ved, det hele samtidig også bare er en leg.
Det her er dermed allerede en sang, der leger med dine forventninger. Men det er først, når Tessa kommer på banen, at synsvinklen skifter totalt, og ‘Vi du med…’ pludselig bliver nærmest det modsatte af en normal Suspekt-sang.
For på under et minut får Tessa gennemført en trekant med »to lækre italienere«, og en »big dick gorilla, som vi kaldte Cock-Zilla« bliver narret og røvet, blot for at blive hånet, når han brokker sig (»tør dine øjne, tudeprins!«). Til sidst bliver der leget med ideen om at være til piger, og så flækker Tessa en mand en flad, fordi han kommer med dårlige scorereplikker.
Det er en hæsblæsende tour de force af et vers, hvor mændene bliver reduceret til tudeprinse, røveriofre og lussinge-modtagere. De er oftest en form for perplekse statister, der ikke ved, hvilken orkan, der er ved at storme henover dem.
Dén slags kvindelig dominans ender med at flippe sangen fuldstændig på hovedet – som en luftmadras på havet en skyfri dag, der pludselig bliver revet rundt af en hvidhaj.
Derfor giver det også mening, at sangen ikke går ud med et omkvæd, men at Tessa får de sidste ord, når hendes vers slutter med, hvad der kun kan beskrives som en ordre: »Hold nu kæft, lad mig se din pik!«
Hvad fanden skete der lige der, tænker man som lytter? Lidt ligesom man tænkte dengang i 2010, hvor Nicki Minaj rev ‘Monster’ i tusind stykker.