Blikfangs brølende og ømt blødende frontmand forførte Roskilde Festival
Frontmanden i Blikfang, Søren Gade, lægger ikke skjul på, at han har et stort hjerte – popduoen med de mange skæve ballader på cv’et har blandt (meget) andet fundet inspiration i Drakes skamløst emotionelle tekster. Tilsæt Roskildes muligvis største sæt lunger, og du får en koncert, der emmer af vilde følelser og ditto energi.
Der var i dén grad volumen på Søren Gade både vokalt og kropsligt, da han kastede sig ind på Rising-scenen med diadem i pagehåret og en grøn badedragt daskende om maven over de lavtaljede jeans.
Med seks musikere i ryggen leverede han en spjættende og brølende udgave af ’Nogengange’, der demonstrerede Blikfangs særlige blanding af rap og 80’er-influeret dansk pop a la tv-2 og Kliché.
Blikfang gjorde sig sidste år bemærket med ep’en ’Vores rum for altid’, og herfra fik vi hurtigt ’Du gør mig go’, hvor Gade – overmodigt, kunne man tænke – overlod omkvædet til publikum, men rent faktisk fik fællessangen i hus.
Det nye nummer ’Lille ske’ fortsatte det hektiske tempo, inklusive et velplaceret Medina-citat, imens ’I ved ikke noget om mig’ var et ømt og mere afdæmpet øjeblik med Papa Erotic fra Fraads som gæst. Søren Gade optrådte som en rockstjerne af sin tid, som han råbte sig igennem de på én gang flosset hjerteknuste og kompromisløst punkede ’Os to’ og ’Det dér kys’.
Bag den karismatiske, nærværende og intense frontmand fremstod bandet anderledes cool, på grænsen til kølige, men imod slutningen af koncerten smeltede sanger og musikere mere sammen, da Gade slyngede en guitar om maven, og de to korsangere fik lov at stråle.