- Vennerne blev rapstjerner, mens han knoklede 9 til 5: »Man glemmer sine drømme, og hvad man egentlig vil«
- Din yndlingsrapper deler scenen med ham. Din konge ser fodbold med ham. Er der nogen i landet, der ikke elsker Thor Farlov?
- De fem største scoops blandt de første Roskilde Festival-annonceringer
Roskilde 06: Nordstrøm – letdoven døs
Med stemmebånd uden hår, renskurede suits og et par 80’er-synths indtog de to debuterende elektrodrenge i Nordstrøm scenen. Man kan ikke påstå, at de gjorde sig anstrengelser for at camouflere, hvilket årti inspirationskilderne var potente i. Lars Malm (vokal og keybord) og Troels Holdt (kor og keyboard) lignede nemlig umiskendeligt et par flotte konfirmander, der gjorde idolerne fra Kraftwerk, Pet Shop Boys (og Dieters Lieder!) efter.
Og det kan godt være, at bandnavnet lugter af ejendomsmægler, men der er ikke meget ‘ejendommeligt’ over Nordstrøm. Det skal dog ikke kun lide dem til last, for de to hvidklædte musikere er ultrabevidste om deres udtryk: Minimalistisk elektropop med halvandet ben i fortiden og resten i den dansksyngende nutid.
Selvom publikum på forhånd kun kendte den synthpoppede radiosingle ‘Berlin’, tog de glædeligt imod, da en kvindelig computerrøst sagde hej og præsenterede sangene settet igennem. Nordstrøm gav en times forsmag på numrene fra det kommende album ‘Dagdrømmer’, og de var både stil- og træfsikre. Men måske lige præcis derfor, formåede duoen ikke at gøre voldomt væsen af sig.
Den enkle, velprogrammerede pop hævede sig sjældent over monotoniens letdovne døs, og det store melodiøse Berliner-hit fik ikke tiltrængt modspil fra de mindre af slagsen, trods et forløsende uventet visit af af to mænd med trommestikker og plektar. Og man må nok konstatere, at det ikke var helt nødvendigt med det der ‘stage diving forbudt’-skilt over scenen denne aften.
Koncert.