Maggie Rogers viste Roskilde Festival, at hun kan danse
Det var en veloplagt Maggie Rogers, der åbnede Avalon. Hun dansede ind på scenen til den glade ‘Give a Little’ og gennemførte koncerten med en energi, jeg ikke har set magen til i lang tid.
Jeg havde egentlig forestillet mig Maggie Rogers som én, der har brugt alle sine timer på at skrive og producere sin egen musik – og det er hun dygtig til. Men onsdag aften bankede hun det fast, at hun er mere end en god håndværker. Hun er en fremragende performer og dansede sig gennem hele koncerten med et imponerende overskud og overbevisende moves.
Det klædte hendes opløftende sange med de store synthflader, pumpende bas-grooves og discorytmer i trommer og guitar. Lyden fra hendes debutalbum, ‘Heard It In a Past Life’, var stadig til at genkende med deres skarpe breaks, men et par af sangene fik interessante nye indpakninger – især ‘On + Off’ fungerede godt med sit tungere half-time-groove.
Selvom Rogers dansede hele koncerten igennem, var hun stadig knivskarp på sine arrangementer. Hun kendte (og dansede) ethvert lille break og missede sjældent sine linjer.
Mellem sangene var hun tydeligt overvældet af den varme modtagelse, hun fik af det feststemte publikum, og da hun sluttede med forløsende fællessang på ‘Light On’ og ‘Fallingwater’, løsnede hun alle folks hofter og gjorde os klar til fire dages festival. En perfekt åbning.
Oversigt: Her er alle vores anmeldelser fra Roskilde Festival
Læs også: Fredag byder på Roskilde-programmets mest hjerteskærende overlap: Hvad skal jeg gøre?