Roskilde Festival: Eminent dansefest med Pat Thomas & Kwashibu Area Band

»Do you like dancing? I mean, like real dancing!?« Yes! Avalon liked dancing. Det var Pat Thomas, som først spurgte og bagefter fik os til det. Eller nærmere inspirerede os til det. For ghaneseren og hans syv musikere fra Kwashibu Area Band stod der og sitrede. Flød med oven på den boblende afrobeat, der strømmede ud med smag af blues, funk, disco og jazz.

Spillelysten osede som tyk røg og smittede hele vejen igennem koncerten. For eksempel, når bandet dansede lige så meget som første række. Resultatet var et match made in heaven, da et stort Avalon-publikum fra start til slut vuggede, nynnede, hoppede og bed på alt, der smagte af lyst, energi og varme.

Anmeldelsen kunne selvfølgelig stoppe her. Ved festen og dansen. Men så kom monotonien snigende. Som den gør, når man er danskerbleg, moderne og kompleks. Så kan uhæmmet glæde blive trættende. Og hvad gjorde Pat Thomas og band så? De gjorde det fornuftige og holdt os i stramme dansetøjler. Skruede ned for tempoet, når det lige havde været højt og løssluppent, og lagde små, kælne trompet- og saxofonsoloer ind. Et kort og køligt hjørne væk fra solen, indtil bandet igen, uden vi opdagede det, havde opbygget så stort et momentum, at vi alle dansede rundt med hinanden.

Da Thomas iført sit største tandsmil og sin spraglede folkedragt mod slutningen spillede trompet-hittet ’Gya Su’ og toppede op med ekstranummeret ’I Need More’, var det svært ikke at svæve ud i natten med summen og bobler sitrende igennem hele kroppen.

Se hele vores dækning af Roskilde Festival HER.

Pat Thomas & Kwashibu Area Band. Koncert. Roskilde Festival, Avalon.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af