Kill J – digital primalkraft

Den danske duo bød på futuristisk genre-sprængning.

Selv om den danske duo deler sangskrivningstjansen, var det Julie Aagaard, der agerede Kill J’s altoverskyggende frontfigur og sangerinde på scenen, mens Lennart Rasmussen stod bag laptop og keyboard.

Særligt fængslende var Aagards vokal, et lyst men alt andet end tuttenuttet instrument, der kurrede og hvislede på udsøgt foruroligende vis. Selv når vokalen blev manipuleret til et udenjordisk udtryk på ’Phoenix’, var dens primale kraft intakt.

Størstedelen af Kill J’s set var dedikeret til tracks, der sigtede mod dansegulvet, men spændte bredt i genrer. Hiphop og dance blandede beskidt blod på ’Nun with a Son with a Gun’ med dundrende bas og tør, smuttende hi-hat, mens der var isnende futuristiske og catchy radar-blip på ’Bullet’. Duoen introducerede også et par nye numre, der syntes at gå efter en anelse mere rendyrket dance og techno.

Koncertens positive overraskelsesmoment indtraf til slut med det nye nummer ’Cold Stone’, der lød som et kryds mellem en uptempo Whitney Houston og old school dancehall. Derfor var det formentlig Kill J’s endnu sparsomme bagkatalog, der var skyld i, at man savnede endnu et par afstikkere fra de hårdtslående bangers.

Se alle vores anmeldelser fra Roskilde Festival HER.

Koncert. Koncert Kill JRoskilde FestivalRising
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af