PartyNextDoor var nærmest usynlig til Arena-åbningsfest
Festivalpladsen var endelig åben, solen skinnede og dén lyksalige blanding gjorde, at publikum var helt vanvittig klar på en fest med PartyNextDoor. Der dannede sig faktisk allerede en giga moshpit til åbningsnummeret ’Recognize’. Og inden da havde det fyldte Arena-telt moret sig med at forarbejde det nylige VM-nederlag ved at brøle »fisse, kusse, Schmeichel er en mur!«
Men da PartyNextDoor gik på scenen, lukkede moshpitten sig hurtig om sig selv, uden at blive forløst i så meget som bare en lille eksplosion, og stemningen var lige ved at sive ud af teltet.
For den canadiske r’n’b-sanger var en skygge af sig selv.
Bogstavelig talt: Der var nærmest intet scenelys på ham, så man var i tvivl, om han var der. Det var et skyggespil på scenen, og den følelse blev understreget af lydbilledet.
Bandet larmede nemlig igennem, mens PartyNextDoor sjældent formåede at overdøve sit ellers ret lave backtrack. Trommeslageren grinede ind i scenekameraet og bragede løs for fuld fart, mens koncertens egentlige hovedperson virkede for forsigtig til at skinne igennem.
Når Arena-åbningen alligevel blev en solid fest, skyldtes det primært publikum og så Toronto-kunstnerens bagkatalog. For sangenes unikke blanding af dancehall og r’n’b-indflydelser på ’Right Now’ og ’Wus Good / Curious’ er ret umulig ikke at danse til, og da han så endda rullede Calvin Harris-samarbejdet ’Nuh Ready’ ud, vågnede publikum op til dåd.
Festen peakede til medleyet af DJ Khaleds ’Wild Thoughts’ og Rihannas ’Work’, som PartyNextDoor har skrevet. Og det siger måske alt om koncerten, at den kulminerede i andre artisters sange. For sangerens egen personlighed var ret usynlig, og hans stemme kunne aldrig for alvor skære igennem.
Oversigt: Her er alle vores anmeldelser fra Roskilde Festival