Parts & Labor
Advarsel: Skæggede mænd i begyndelsen af 30’erne med sjove briller sidst set i brugt pladebiks, bevæbnede med Emerson Lake & Palmer-album i hænderne. Lad dem for guds skyld ikke i nærheden af et studie.
Spøg til side, så er der intet nyt under solen med Parts & Labor, endnu et indieband fra New York der lader undergrundsmusik møde store symfoniske armbevægelser. Gruppen spillede oprindelig intenst larmende hardcore men har fået ørene op for melodisk tekstur og majestætiske kompositioner. Forud for deres fjerde udgivelse, ‘Receivers’, har de indsamlet en mængde reallyde fra venner og fans, men det kan ikke rigtig høres, bortset fra at de fleste sange lyder grumsede og rodede, som om bandet ikke får fulgt idéerne og indfaldene til dørs.
Deres styrke ligger nemlig i de mere koncise numre med fut i som ‘Nowhere Nigh’, der har åbenlyst hit-potentiale, og ‘Little Ones’, der næppe har det med sin kryptiske brug af sækkepibe og voldsomt offbeat-rytme. ‘Receivers’ lider under at være et lidt for arketypisk eksempel på, hvad der har rørt sig i andedammen de seneste par år, og vækker mest af alt appetit på at høre, hvad bands som Menomena og Broken Social Scene mon finder på næste gang.