Råt potentiale og skandinavisk slagkraft – det var de første indtryk, da den dugfriske danske trio Noréll dukkede op med debutsinglen ’Howl’ tilbage i juli. Siden fulgte de op med efterfølgeren ’The Great Escape’, og her er så en premiere på trekløverets tredje udspil, ’Damage Done’, der udgives i dag.
Nøjagtig som på debutsinglen er der tale om eksperimenterende, højtravende synthpop, der fusionerer forskellige skandinaviske indtryk: Man hører både Kill J såvel som reminiscenser af The Knife, når det tunge beat brydes og ciseleres af forsanger Marie Louise Bjarnarsons nærmest ætsende vokal.
Ret beset er der tale om tyngende synthpop, men selv vil Noréll ikke rubriceres.
»Hvis vi havde et 100 procent færdigt billede af, hvem vi er som band, og hvordan vi synes, vi skal lyde, så ville der ikke være plads til udvikling og overraskelser. Det fede ved Noréll er, at det ikke er nogle regler«, lyder tanken fra den kvindelige forsanger.
Trioen opstod egentlig ved et tilfælde, da producerne Viktor Hagen og Nichlas Malling, som i forvejen var venner, rendte ind i Marie Louise under en smøgpause minutter efter hendes koncert, som drengene havde overværet. Det ene tog det andet, og sådan opstod Noréll.