October Dance – ensformig discofest
Iført matchende hvide tennis-outfits indtog October Dance scenen, der passende nok var pyntet med guldpalmer og badet i blændende lys, og gav en times stram opvisning i deres feststemte discopop.
Selvom den danske trio, der live var udvidet til en kvintet, er signet på det københavnske pladeselskab Sound of Copenhagen, var deres lyd som skåret ud af DFA Records’ newyorker-cool discounivers med en hang til fuldfede basgange, masser af koklokke, congas og 80’er-klingende synthesizere.
Det fungerede effektivt på åbningsnummeret ’High School’ med sin lumre, franske vokalsample, glitrende synth og godt med smæk på trommerne, ligesom ’Voyage of Love’ satte gang i hofterne på det feststemte publikum med et pulserende beat, der mundede ud i et sandt percussion-inferno.
Opskriften var imidlertid den samme på samtlige numre, hvilken gav følelsen af at lytte til ét uendeligt nummer, der kun blev forstærket af de velspillende drenges tendens til at trække hvert indslag ud i en lang, groovy jamsession. Det fungerede godt som festsoundtrack til de mange fremmødtes tidlige aftenbrandert, men som regulær koncertoplevelse blev det en smule ensformigt i længden.
Sigende for koncerten var det, at det fungerede bedst, da bandet afveg en smule fra deres festformular på et cover af Tears For Fears’ 80’er-hit ’Everybody Wants To Rule the World’, hvor posen blev rystet med en lækkert cheesy guitarsolo og en lidt mere fremtrædende vokallevering af Tobias Kiel Lauesen.
Læs også: Billeder fra Sunday Bash-festen i Street City med Kesi, Mø og Mendoza