Timber Timbre

Et album fyldt til randen med stemning, som videreudvikler og perfektionerer et i forvejen stærkt originalt udtryk.

En særegen dualitet mellem knugende uhygge og dragende stemninger har altid præget Timber Timbres udspil. Ganske sigende har canadiernes lyd fået betegnelsen ’haunted folk’, ligesom deres stærkt filmiske kvaliteter også har været anvendt i en højt profileret serie som ‘Breaking Bad’. Genrestemplet er stadig passende på trioens femte album.

Tæppet går med ‘Beat the Drum Slowly’, hvor Taylor Kirks nærværende røst er indsvøbt i vibrafon og ildevarslende strygere, mens urovækkende lydcollager pibler frem fra sprækkerne. Den indbydende ro over det eminente titelnummer med orgel og smooth sax-solo kontrasterer på fineste vis spændvidden i gruppens udtryk, som denne gang er dejligt upbeat sine steder.

De distinkte bas- og guitarriff i ‘Curtains!’ og den instrumentale ‘Resurrection Drive Pt. II’ skaber en medrivende fremdrift, som klæder Kirks sangskrivning, der på lyrikarket atter omhandler den skæbnesvangre kærlighed: »What does it mean to face desire so sadly? / I’m just a dog / a machine for your love / you turned me on / then you turned on me«, lyder det på ‘This Low Commotion’.

Læs anmeldelse: Timber Timbre ‘Creep on Creepin’ on’

Den veltunede cowboy-traver ‘Grand Canyon’ efterlader et indtryk så stærkt og malerisk som titlens lokalitet, ligesom twang-guitar og hammer-dulcimer i ‘The Three Sisters’ indpoder en atmosfære, der er John Barry værdig.

Man suges uvægerligt ind i universet, og Timber Timbre har med ‘Hot Dreams’ begået en exceptionel all killer no filler-bedrift. Et album fyldt til randen med stemning, som videreudvikler og perfektionerer et i forvejen stærkt originalt udtryk.

Her skulle der være tredjeparts-indhold, men du kan ikke se detDet er ikke tilgængeligt, da det kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.
Timber Timbre. 'Hot Dreams'. Album. Full Time Hobby .
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af