Sivas på Roskilde Festival: Træg ghettofest

Scenen var blodrød, da Sivas gjorde sin entré i et løst pakket Arena-telt. Klædt i hvidt med solbriller og en ualmindelig skarp frisure bød han publikum velkommen med ’Ritualet’, men allerede fra første udspil virkede noget lidt off.

Sivas, der er kendt for sin supersoniske autotune-rap, der skeler til både amerikanske Future og den franske gadehiphop, virkede egentlig veloplagt fra start, men det blev lynhurtigt et sløset og uinspireret lydbillede, der tog over.

Selv om han havde bragt et lille backingband med for at stramme showet op, var det næsten ligegyldigt, hvad de foretog sig på scenen, grundet den stærkt overtunede og tilsyneladende asynkrone lyd, som af flere omgange sejlede ind over sig selv – selv hypeman og producer Reza var svær at høre på mikrofonen, da han forgæves forsøgte at skære igennem og nå ud til folkemængden.

Det så da også ud til, at publikum havde svært ved at finde hoved og hale i den døsige autotune, der lå ovenpå lammende bas og hårdtslående beats. Selv om Sivas på dette tidspunkt havde skilt sig af med solbrillerne, virkede han distanceret og gjorde kun lige akkurat nok for at holde gang i sine flows på for eksempel ’Para Noia’ – noget større showmanship blev det ikke til.

Dermed ikke sagt, at Sivas ikke havde nogle esser oppe i ærmet: Flankeret af det sædvanlige slæng bød han i anden halvdel op til ghettofest med højoktane gæsteoptrædener fra Benny Jamz, Gilli, Kesi og Ukendt Kunstners Hans Philip på ’Lige nu’ og ’Stein Bagger’, hvor der blev løsnet gevaldigt op for stemningen. Men her var det allerede lidt for sent.

Se hele vores dækning af Roskilde Festival HER.

Sivas. Koncert. Roskilde Festival, Arena.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af