- Din yndlingsrapper deler scenen med ham. Din konge ser fodbold med ham. Er der nogen i landet, der ikke elsker Thor Farlov?
- Hvad bilder denne Roskilde-aktuelle artist sig ind med den albumtitel?
- Vennerne blev rapstjerner, mens han knoklede 9 til 5: »Man glemmer sine drømme, og hvad man egentlig vil«
Dub Tractor
Med sit bidrag til den hjemlige musikscene i mere end to årtier har færre end få fortjent titlen som dansk elektronisk musiks nestor mere end Anders Remmer. Selvom han ganske sikkert selv vil afsky den titel. Projekter som How Do I, Future 3, System, Cph Jet, Sølvpil og Dub Tractor har budt på alskens elektroniske afarter, dog alle med et vanvittigt højt bundniveau som fællesnævner.
På ‘Sorry’ skuer Remmer længere tilbage i tiden, end han har gjort længe, og hylder på den måde sine egne tidlige inspirationskilder. De fleste af sangene kunne snildt være løftet fra How Do Is nyklassikere ‘Submarine’ og ‘Pluto’. Der bydes på både knitrende og vuggende elektronik og væg-til-væg-støj af den hvideste slags, som sender tankerne tilbage til My Bloody Valentine og Slowdives brug af massive guitarflader. Dette kombineres med Remmers mildest talt spinkle, men samtidigt udtryksfulde og til tider decideret rørende vokal og personlige tekster om kærlighedens smerte.
I det hele taget er ‘Sorry’ en lang hyldest til en anden tid. En tid hvor det var i orden at insistere på, at popmusik både kunne være introvert og fængende. En tid hvor musikerne kiggede på deres skosnuder i stedet for på publikum og dermed lige ind i sjælen på en generation.
Anders Remmer lægger ikke nye alen til sit livsværk men viser med dette tilbageblik, at han stadig er Danmarks bedste til det, han kan.
Dub Tractor. 'Sorry'. Album. City Centre Offices/Bonnier Amigo.