Låpsley – britisk talent overbeviste ikke i Tivoli
Det var uden den mindste virak, at hun indtog scenen og indhyllede Glassalen i sin sarte og elektronisk forankrede soul. Eller gjorde et ihærdigt forsøg på det. For 19-årige Holly Fletcher, som lyder kunstnernavnet Låpsley, havde gennemgående svært ved at manifestere sig som et dragende livenavn på Offspring Festivals første aften.
På trods af et spirende talent, hvor hun over en række singler og ep’er har positioneret sig som one to watch, stod det alligevel klart, at unge Låpsley stadig befinder sig i kategorien ’lovende’, og at inspirationsskyggerne stadig falder ind over hendes emotionelle og porøse kompositioner.
Landsmanden og åndsfællen James Blake dukkede frem på nethinden i ’Painter (Valentine)’, hvor Låpsley sad bag sit digitale el-piano, flankeret af to stående væbnere på henholdsvis synthbas og drum pads.
Teksterne er direkte og effektive, men balancerer samtidig tæt på banaliteterne i en tween-dagbog, blandt andet i singlen ’Hurt Me’: »If you’re gonna hurt me/Hurt me a little bit more«.
Låpsley virkede tilpas på scenen, og en joke om at Tivoli mindede om Hogwarts fik publikum til at trække på smilebåndet, ligesom hun sluttede af med manér i form af den smægtende ’Station’. Her vekslede hun mellem sin krystalklare stemme på den ene mikrofon og en anderledes vokal, manipuleret af pitchshifter-effekt, på den anden.
Formatet var tydeligt, men den unge brites 45 minutters sæt viste også, at skal talentet for alvor folde sig ud kræver det mere variation og overbevisning i udtrykket – ikke mindst i koncertsammenhæng.
Læs anmeldelse: Låpsley ‘Understudy’