Top Tracks: Hør ugens otte bedste nye sange – Molo-rappere i London og Billie Eilish-inspireret dansker

Ugen har budt på masser af ny musik – stort og småt. Vi giver dig et overblik over de bedste nye numre her.
Top Tracks: Hør ugens otte bedste nye sange – Molo-rappere i London og Billie Eilish-inspireret dansker
Travis Scott. (Foto: Scott Legato/Getty Images for Live Nation)
Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

1. Zaar ‘Invisible’

Sara Flindt udgiver under navnet Zaar noget af tidens mest spændende musik. Hendes grænsesøgende artpop er både reflekteret, højtragende og personlig. ‘Invisible’ vil være at finde på hendes kommende ep ‘Lost My Sense of Humor’, der udkommer 17. oktober. Den stærke komposition lover godt, og det kan især anbefales at dyrke de maniske trommer, der bliver spillet af Jonathan Ludvigsen fra jazzgruppen Athletic Progression.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

2. Kito & Empress Of ‘Wild Girl’

Hypen omkring den australske producer Kito har langsomt hobet sig op i løbet af det seneste års tid, og når man hører ‘Wild Girl’ er det let at forstå hvorfor. Sangen vandrer stilfuldt gennem r’n’b, house og synthpop, og hun får Empress Ofs vokal til at lyde fantastisk, mens hun synger om en tragisk, retningsløs tilværelse.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

3. Ida Laurberg ‘Grayzone’

Det kan være, du husker den virale single ‘Puppy Dog Eyes’ fra 2016. Bag den står Ida Laurberg, der nu, tre år senere har startet sit eget pladeselskab og sat fuld fokus på sit virke som popmusiker. Første single på pladeselskabet er den dystre popsang ‘Grayzone’, hvis elektroniske produktion leder tankerne over mod Billie Eilish, mens hendes længselsfulde vokal også kanaliserer stemmer som Lana Del Rey eller en mere makaber udgave af Mø.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

4. Goss ‘Blood’

Goss plejer at lave følsom, underspillet r’n’b – men sådan kan man næppe beskrive denne gallopperende popsang, der bliver drevet fremad af en twangy westernguitar. Det er dog en stil, der klæder ham, og hans stemme lyder sprød som sjældent før.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

5. Danny Brown feat. Run the Jewels ‘3 Tearz’

På dette abstrakte højdepunkt fra Danny Browns nye album ’uknowhatimsayin¿’ bidrager begge Run The Jewels-medlemmer humoristiske gæstevers, mens Jpegmafia står bag det ejendommelige beat. Det er den slags sang, der kan levere et stort smil til lytteren, hvilket er en generel tendens på albummet.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

6. Floating Points ‘Anasickmodular’

De progressive elektroniske toner er fortsat majestætiske hos Floating Points, der med ‘Anasickmodular’ har givet os tredje single fra det kommenda album ‘Crush’. Det hæsblæsende nummer startede som live-improvisation i 2017, og den endelige udgave er da også en liveindspilning.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

7. Gilli & Branco ‘London Town’

Branco og Gilli klæder hinanden, og de har derfor samarbejdet ofte – både i og uden for Molo. Denne melodiske, lettere melankolske banger er ingen undtagelse, og især omkvædet sidder fast med sine højlydte, Lil Jon-kanaliserende adlibs.

Her skulle der være en video, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.

8. Travis Scott ‘Highest in the Room’

Under årets Travis Scott-koncert på Roskilde Festival var der godt med moshing, og nummeret ‘Highest in the Room’ soundtrackede den nok mest rowdy stund. Nu er nummeret endelig udkommet, og det har fået en fascinerende, foruroligende musikvideo som billedside, instrueret af Dave Meyers, der tidligere har stået bag nogle af Scotts allermest mindeværdige videoer.

Her skulle der være en Spotify-player, men du kan ikke se denDen er ikke tilgængelig, da den kan indeholde cookies, som du har fravalgt i dine indstillinger.
Sponsoreret indhold

Gå ikke glip af